Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Tigergutt har begynt med skriketokter over flere timer om kvelden, og jeg lurte litt på om jeg skal prøve å kutte ut melkeprodukter. Men gjelder det absolutt all melk eller sånt som ost, sjokolade, grøt etc.? Jeg tenker da på ting som er tilsatt litt melkepulver e.l. - dvs det meste av alle ferdigprodukter (leverpostei, kjøttkaker, stekemargarin osv.)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Jeg spurte HS og de sa alt, ost, smør etc. Funka ikke her men det var verdt et forsøk. Du finner stekesmør og andre produkter uten melk.
*TINCO* Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Skal kutte ut ALT i en uke minst også hvis kolikken gir seg så er det til å prøve med litt og litt... Fikk et lite hefte på helsestasjonen ang det... Mitt tips er å la det gå mer enn en uke uten noe som kan inneholde spor av melk slik at magen får roet seg før du gir opp =) Det er vanskelig for mor dette asså, holde seg unna alt som er godt. Lykke til!
OsloMor Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Hei! Jeg ammer mitt andre barn med sterk melkeprotein-allergi (og soyaallergi), skal du sjekke om han er allergisk MÅ du ligge unna alt som har melk i seg, også melkepulver (som kan gå under betegnelser som myse, valle osv). Vil anbefale deg å gå inn på utenmelk.no, masse tips der. Ellers kan du spise ting som det står "kan inneholde spor av melk", dette er de påbudt å skrive fordi varene pakkes i samme fabrikk som de håndterer melk. Du burde også kontakte lege dersom gutten din blir bedre, slik at dere begge får ordentlig oppfølging av Du får mange ferdigprodukter uten melk, go og mager-serien til Gilde f.eks, Ellers kan du bruke havremelk og blå Soft (smør uten melk og soya) og lage masse god mat selv.Bare erstatt melken med havremelk, og smøret med denne plantemargarinen. LYKKE TIL, det er ikke så vanskelig som det virker som i begynnelsen!!
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Jeg starter i dag med å kutte ut kumelk. Han har vært ganske urolig de siste dagene, konstant skriking og store magesmerter med luft. Helsesøster sa jeg kunne prøve å kutte ut bare drikkemelken først og se om det hjelper. Krysser fingrer og tær for at dette skal hjelpe.
Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Kjøp deg stekemargarin uten melk og salt. Kjøp rismelk, de har en egen hylle for alternative varer på meny hvertfall. Det smaker ikke noe verre enn melk. du kan bruke det i matlaging, som kjøttkaker og grøt. Merker nok ingen forskjell. Kanskje vurdere kalsium tabletter. Leverpostei har jeg aldri merket noe reaksjon på. Prøv deg fram. Gå en uke uten. Prøv så forsiktig med en osteskive på brødskiven. Hvis barnet reagerer vil du merke det rimelig fort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå