Gå til innhold

Kokt vann og MME gjennom sikkerhetskontrollen? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt og jeg skal til Tyrkia om halvannen uke, så nå lurer jeg på om det er noen der ute / her inne (?) som kan svare på følgende: Kan jeg ha med meg

1) termos med kokt vann gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen?

eller

2) 1 dl-beholdere med kokt, varmt vann, og så en tom termos som jeg kan helle vannet tilbake på etter at jeg har gått gjennom kontrollen, slik at det holdes varmt?

eller

3) x antall 1 dl-beholdere med kokt, avkjølt vann, og så kan jeg be dem varme det opp inne på flyet?

Og disse x antall beholderne med kokt vann, må de egentlig være på 1 dl-beholdere, eller kan jeg rett og slett ha ferdig oppmålt vann på tåteflasker à 260 ml?

Jeg er forvirret, for på Avinor sine sider (http://www.avinor.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2948/), står det: "Dersom du for eksempel ønsker å ta med toalettsaker i håndbagasjen må artiklene pakkes i en lukkbar, gjennomsiktlig plastpose som maksimalt rommer 1 liter. Hver enhet må maksimal romme 100 milliliter. Med enhet menes flaske, tube, beger og lignende. I tillegg kan du fortsatt ta med væske som du trenger av medisinske eller kostholdsmessige grunner, det inkluderer babymat."

Jeg må da vel tro at kokt vann iblandet maltekstrakt går under "kostholdsmessige grunner"?

Er det noen som *vet*? Dokka på Avinor,som jeg nettopp snakket med, var like forvirret som meg.

Håper på kjapt svar :)

Fortsetter under...

Skrevet

Det aller enkleste er å ta med sånne ferdigblandede Nanpakker.

De er på 200ml,og 500ml.De kan være romtempererte,så lenge de er uåpnede.

Jeg tror det blir mye plunder med termos,og varmt vann får du jo på flyet/flyplassen.(te-vann)

De ferdigpakkene kan du ta med uten problem. :-)

Skrevet

Vi var ute å reiste i mars/april, og da var det ingen problem å få med barnemat. (Reiste ikke fra Gardermoen da, har hørt de er litt strenge der...)

Hadde med de mme som man får kjøpt ferdig, 200 ml. Hadde ikke med termos med varmt vann, men hadde fruktbeger og tutteflaske med vann til jenta. Tutteflaska inneholdt mer enn 100 ml, vet ikke eksakt. Fikk ingen spm ang det på noen flyplass ( vi reiste til Thailand via Amsterdam).

Uansett er det ikke problem å få kokt vann på flyet eller flyplasser om du trenger det, de er veldig behjelpelige!

God tur:-)

Skrevet

Takk skal dere ha :) Da blir det ferdigMME på reisen :)

Skrevet

Husk at de ferdigpakkene også går som flytende væske, slik at mengden ikke overstiger det du har lov til å ha med....Ville ringt til OSL og hørt for å være sikker. En tom termos....du får kokt vann innenfor sikkerhetskontrollen( og på flyet ).

Skrevet

Når det gjelder barnemat, gjelder vel ikke de mengdereglene?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...