cor enfant Skrevet 24. mai 2007 #1 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg har noen små spørsmål som jeg lurer litt på. Noen litt dumme spørsmål? 1. Det er jo slik at par som får IVF får dekket utgiftende til medisiner det som er overskytende over 15.000,- kr pr. behandlingsrunde. 2. Og om mulig dekket reise (og oppholdsutgifter) ved innsending av regininger til NAV. 3. Står det noe eksplesitt om at det ikke gjelder for single og partnerskaps kvinner i regelverket til NAV og at det ikke blir gitt refusjon på medisiner til IVF behandling i utlandet for oss? 5. Er det noen som vet om det gjelder for oss single og parnterskaps kvinner og? 6.Kommer dere til å prøve å få refundert noe av utgiftende til IVF forsøk fra NAV? 7. Eventuelt må det vel være en liten mulighet til å få fradrag "for store medisinske utgifter" på selvangivelsen? Jeg har mange spørsmål som jeg lurer litt på, jeg må vel si jeg egentlig er i planleggings fasen. Regner med å sette igang med diverse prøver og undersøkelser til høsten/ vinter. Håper det er noen som kan svare meg på dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9394101-refusjon-av-utgifter-til-ivf/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
evigprøver Skrevet 25. mai 2007 #2 Del Skrevet 25. mai 2007 Spurte i går trygdekontoret om ref. av utgifter til reise og opphold ved IVF behandling i utlandet. reglene sier ingen refusjon. Når det gjelder medisiner ifbm behandling, må disse være kjøpt i Norge. så lykke til for deg. jeg er samboer med en mann, men jeg vet ikke om det er regler for det, det er jo du som søker ref. og ikke han/henne. For vår del får vi ingenting refundert da medisinene var kjøpt i utlandet. Mulig det lønner seg og ta IVF i norge alikavel...... Det er jo flere steder i Norge n kan foreta dette, og ikke bare på Volvat. Hørte av legen min at det var et sted i Trondhjem, privat hvor ventetiden også var kort.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9394101-refusjon-av-utgifter-til-ivf/#findComment-9408434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #3 Del Skrevet 25. mai 2007 For lesbiske gjelder det at det ikke er lovlig for en lege å behandle oss i Norge og dermed er ikke refusjon noen mulighet! MEN! IVF er super dyrt i medisiner og utgifter over en vis størrelse i medisiner kan trekkes fra på skatten - uavhengig av hva medisinene er blitt anvendt til. Så gjem kvitteringene for medisinen og trekk når selvangivelsen kommer. Mitt apotek (har kjøpt alt samme sted) tilbød meg tilmed at det omkring selvagivelsestidspunktet kunne gi meg en ny utskrift av alt hva jeg har kjøpt av medisin i løpet av året. Jeg kommer opp i 15-17.000 kr. det betyr en reduksjon av skatten på om lag 6000 kr. Det er da verdt å ta med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9394101-refusjon-av-utgifter-til-ivf/#findComment-9409010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå