Gå til innhold

Hvordan få henne til å sovne på kvelden???

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ei datter på 4 mnd, som sovner ved puppen hver kveld. Har forsøkt å få henne til å sovne av seg selv, men vil ikke roe seg hvis hun ikke er skikkelig mett. Og da ender vi opp med at hun sovner ved puppen. Har hatt faste leggerutiner med tydelig skille mellom dag og natt siden hun ble født, og hun har lagt seg kl 19 nå i over 1 mnd. Hun sover siste luren i 15-16 tiden, og vi begynner kveldsstellet sånn 18-18.30 alt etter hvor trøtt hun er. Så er det mating, og da sovner hun stort sett ved puppen når hun er mett. Er vel kanskje 4 ganger jeg har fått henne til å sovne på egenhånd i senga.

Har prøvd å gi henne mat før vi steller, men da spiser hun seg ikke helt mett, og skal ha litt påfyll før legging. Har godt med melk, og hun legger på seg, så jeg har liksom ikke lyst til å begynne med grøt før 6 mnd.

Hvordan kan jeg få henne til å lære seg å sovne av seg selv?

Det varierer også mye hvor mange ganger vi må opp om natta. Alt fra 2 nattmåltider til 5-6. Skal jeg prøve med vann? Hun spiser godt hver gang, så det virker som hun trenger maten, men det er slitsomt å amme annenhver time om natta. Har prøvd å la henne spise seg opp om kvelden, men er ikke alltid det hjelper.

Har du noen tips til hva jeg kan prøve på???

Har fulgt de fleste tipsene om gode søvnvaner.

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...