Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skriver dette fordi jeg og mannen min har prøvd å bli gravide i 5 (ja, jeg vet det ikke er lenge) måneder. Før dette gikk jeg uten prevansjon i nesten et år, men vi var ikke "aktive" på denne måten at vi prøvde å time med eggløsning.

På hans side er det flere som har slitt med å få barn:

Foreldrene prøvde i mange år og fikk til slutt han. De prøvde lenge etterpå også, men det ble bare med mannen min.

En tante / onkel prøvde i mange år og fikk aldri.

En tante / onkel prøvde i mange år, fikk 1 og prøvde på flere uten hell.

Det jeg så lurer på er om vi må vente til vi har vært "aktive" prøvere i 1 år før han kan testes? Dersom noen andre har erfaringer med arv av "barnløshet" mottas de med takk :)

Fortsetter under...

hadde jeg vert deg så hadde jeg fått mannen din til å kontakte legen å forklart situasjonen deres, ellers kan du kontakte legen din å snakke om det dersom dette er lettere. Jeg vil tørre å påstå at historien til familien til mannen din teller en del. Det at dere ikke hadde prevensjon i ette år før dere begynnte å prøve aktiv, og samtidig ikke ble gravid, det teller også. Hvis jeg var deg hadde jeg kontaktet legen din

Det holder å si til legen når dere sluttet med prevansjon. Jeg ser på meg selv som prøver siden jan 05, for da tok jeg siste pille, men vi fikk ikke prøvd så ivrig siden jeg bare hadde mensen 4 ganger det første året. Jeg gikk til fast legen i juni og ble henvist til gyn som jeg var hos i aug.,så vi hadde ikke prøvd et år før vi gikk til legen.

Jeg ville startet utredningen nå var jeg dere. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...