Gå til innhold

April: Lillegutt har nok KISS

Susan*lillegutt og mini*

Anbefalte innlegg

Igår var vi hos manuell teraputen og fysioteraputen med lillegutt.

De kunne ikke se at han hang etter på motorikken,noe som er kjempebra,men han er veldig stiv i nakken,spesielt til hans høyre side,noe som bekrefter det at hans favoritt side er mot venstre og hatt det siden han var født.

De kunne begge se at han enda er litt flat bak på venstre side av hodet,selv om vi har rett det masse opp.

Så de var begge enige om at han trenger mer behandling.

De sa ikke direkte at han hadde KISS, men de vet jeg har snakket med Ute Imhof (hun som er fremst på dette i norge) og de var enige at det var bra jeg kom.

Og siden han nå har gått med dette siden fødseln,så må det nok mer enn bare 1 behandling til for å få knekkt opp virvlene i nakken, for som manuell teraputen sa så har han konpansert altfor lenge med å finne andre måter på å vri hodet og gjøre forskjellige ting.

Så vi har fått en del øvelser for å gjøre hjemme, og de i bhg. skal prøve å gjøre (forhåpentligvis blir det bedre i bhgfra nå av også,men tar det i et annet innlegg)

Simen var ikke noe begeistret for fysioteraputen og manuell teraputen igår,hehe,selv om de lo og prøvde å gjøre ting til en lek,men for at hun skulle få kjenne i nakken på han,så måtte han ligge på rygg,så vi måtte holde han fast,og han slappet ikke helt av så ble litt sint da hun brøyt og styret med nakken hans og ville ha henne bort,hun fikk opp et lite knekk igår i nakken,men hun fikk ikke kjent ordentlig hvilken virvel det var siden han var så urolig,men sa at vi skulle prøve å få dette fikset med flere behandlinge.

Er bare glad nå for at det virkelig er noe med nakken hans (misforstå meg rett her) for han klager jo ofte på det,spesielt når han sitter rett opp og ned i bilstolen,så nå er det ikke "bare tull fra han" som jeg har trodd.

Så lillegutt har nok det som kalles for KISS ja.

Dette forklarer så kjempemasse med tanke på soving,aktivitetsnivået,dårlig balanse +++ kunne ramset opp i det evige.

Igår da vi hadde vært ho MT og kom hjem,så hadde han knall grønn farge på bæsjen sin,den var ikke løs med vanlig bæsj, så ser jo at noe har løsnet i nakken ja,for har hørt andre si at de blir dårlige i magen når de har vært å fått knekkt litt i nakken,så stemmer nok her.

Men glad han får den behandlingen han trenger,men også litt irritert for at ikke fysioterapauten i Bodø (der vi bodde sist) kunne finne ut av dette,hun bare viste oss hvordan vi skulle bære han for at han skulle styrke nakken...

vel,må gi Sindre mat,skal på 6 ukers kontroll idag =) spennende,og Simen er i bhg. de har barnas dag på skolen jeg går på,så de skal opp dit og se på alle dyrene der =) tru om han gleder seg ja =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig har dere fått noen skikkelige svar! Håper dette løser mange av problemene dere har hatt! Hvor ofte skal han til behandling? En gang i uken? mnd? Rart ikke den forrige fysioen vurderte dene diagnosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,det er rart,men er vel egentlig bare nå i dette året og i fjor at dette kom frem dette med KISS.

Vet enda ikke hvor mange behandlinger,for hun klarte ikke helt å kjenne hvilken virvel det var snakk om siden han spente seg så mye og ikke var helt samarb.villig =)

Men hun mente det nok måtte mer enn det "vanlige" som er 1-2 behandlinger,siden han har gått med dette i 2 år.

Han skal tilbake den 5juni,da skal jeg også med bekkenet,så da passet det bra å ta det sånn ca samtidig,han skal inn en halvtime etter meg,for må uansett ha barnevakt til mini da.

Så idag er han faktis hjemme fra bhg. gubben glemte å ta ut vogna fra bilen og dro på jobb,så nå i stede kom en som han jobber med,med lastebil opp til huset og ut med vogna,hehe,er jo ikke første gangen det skjer da =)

Men idag når mini omsider vil sove litt,så skal jeg og lillegutt trene litt med nakken hans,prøve å få det til å bli en lek slik at han ikke blir redd neste gang vi skal til MT =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...