Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 jeg har en liten ekstrajobb som gir ca 3000 i mnd, jeg kan motta både foreldre penger og stippend fra lånekassen i permisjonsåret sant?
VinterSol+2 Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 for å få foreldrepenger må du tjente mer enn engangsstønaden. de regner ut i fra inntekt 6 av de 10 siste mnd før du går ut i permisjon, dvs da 3000x6 = 18 000. (jeg mener dette stemmer, men sjekk for sikkerhetsskyld nav.no) i tilfelle, så lønner det seg for det å søke om engangsstønad i stedenfor, som er på 33 000. disse pengene får du da utbetalt på en gang, i stedenfor småbeløp delt utover. I tillegg får du fødselsstipend i 42 uker, dersom du har mottat lån/stipend 6 av de 10 siste mnd før permisjon. Denne stønaden blir utbetalt som normalt med studielån, bortsett fra at alt er stipend.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 men er du sikker på at det ikke skal være 3000x12? tenker på at jeg skal ha utbetalt snittet hele permisjonstiden, da vil det i så tilfelle bli 36000..
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Dette står det på nav.no: Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt * sykepenger * foreldrepenger ved fødsel og adopsjon * svangerskapspenger * dagpenger under arbeidsløshet Grunnbeløpet er no på 66 812 kr, så du må ha tent over 33 406 kroner det siste året - då kan du søke om foreldrepengar i staden for eingangsstønad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå