Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 ja hva hvis far vil beholde barnet og ikke mor,har en sønn med adhd og ei jente på 8 mnd,økonomien er ikke stor å rope hurra for,men det er heller retten til å kunne bestemme over egen kropp.sist fødsel var helt j......akutt keisersnitt med betennelse etterpå.hvor mye må jeg høre på far egentlig
Incinta - snart Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Selfølgelig er det viktig at du hører hans ønske også, men til syvende og sist er det jo ditt valg! Snakke med han, bli enige.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Hør på han! Det barnet er tross alt en del av hans kjøtt og blod også. Men som reglene er i dag, så er det heldigvis moren som bestemmer. Lykke til med valget.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Kanskje det kommer litt an på hva som er grunnen til at han vil beholde barnet? Hvis han ser på embryoet som sitt barn allerede, og ønsker at det skal leve ville i alle fall jeg slite forferdelig med å gå mot hans ønske. Det er virkelig ikke for å gi deg dårlig samvittighet, men jeg har tenkt mye på dette, og hvis noen skulle tatt livet av "barnet" mitt og jeg ikke kunne gjøre noe som helst for å redde det, ville jeg brutt fullstendig sammen... Men hvis det er andre grunner for at han vil beholde det(at han er prinsipielt mot abort eller noe), er det kanskje en litt annen sak. Unner deg ikke denne situasjonen.
skjotta Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 synes det blir sa hyklerisk nar alle de som vanligvis sier "ikke la mannen presse deg til a ta abort!!! det er din kropp og ditt valg!!!" i samme pust kan si: "det er hans kjött og blod og! hör pa mannen din som elsker barnet sitt mere enn du tydeligvis gjör!!!" sier ikke at noen av dere som har svart er hykleriske. har ikke giddet a undersöke hva dere svarer nar spörsmalet er det motsatte... sier det mere som en generell greie her... i min mening er det ditt valg. din kropp og din avgjörelse. det er tross alt DU som blir mor til denne babyen. dersom du föler dette vil bli for mye, og at det vil ga ut over den omsorgen og overskuddet du ma ha til dine to barn, sa ta abort! snakk med ham om dette. gjör det klart at du föler dette blir feil tidspunkt i livet ditt/deres. snakk om prioriteringer, risikoen for födselsdepresjon, og hva DU FAKTISK ÖNSKER. den endelige avgjörelsen ligger hos deg, og deg alene. men det er selvfölgelig best dersom begge parter har en forstaelse av hvorfor valget taes, og aller best dersom der er en enighet ute og gar.
minime<3 in belly Skrevet 25. mai 2007 #6 Skrevet 25. mai 2007 Abort er ikke et enkelt valg uansett men jeg tror vel at det blir ekstra vanskelig når barnefar ikke vil at aborten skal gjennomføres... Jeg vil foreslå at dere snakker litt mer sammen om hva dere skal gjøre for hvis dere tar "feil" valg kan det påføre forholdet ganske mye skade...Enkelte fedre tar abort ganske hardt innpå seg... Du kjenner han bedre enn oss så jeg ville ha vurdert det og snakket med han om hva du føler og hvilke smerter du hadde sist...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #7 Skrevet 25. mai 2007 takk for svar,det var mye forskjelligt å høre,alt dette har jeg tenkt på og følt på. og det er heller ikke lett for vi har 2 skjønne barn fra før av,det er snakk om å sette ett barnt til verden i ett usikkert forhold så da må man begynne å tenke på klarere en å være alene med 3 barn......jeg har alltid vært den som tar ansvar for det en gjør og jeg ofrer meg selv for barna mine............derfor er dette ett vanskligt valg for meg som mor,da jeg selv for mange år tilbake fikk høre at jeg ikke kunne få barn i det hele tatt.........men takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 uff ikke lett situasjon... er ikke alltid slik at partneren ser like realistisk på det som en selv gjør. Synes dere skal snakke sammen om dette og at du absolutt burde kunne kreve forandring hos han hvis dere skal beholde barnet. Det kan ligge mye kjærlighet i det å beholde for de riktige grunnene, men kjærlighet kan også ligge i å ta abort for de riktige grunnene... Men et vanskelig og tungt valg å ta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå