Blåbærmuffins Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Eller, mener dere som blir sisteårsstudenter fra høsten, hvor lenge kommer dere til å prøve hvis det ikke klaffer med engang? Jeg tenker litt at siden jeg må søke på et nytt studie for å få penger fra lånekassen er det kanskje lurest å føde i 1. semester? Eller så risikerer man kanskje å miste penger siden man ikke har tatt noen eksamener?
Lotta med novembergutt Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Hm..? Kan man miste penger om man ikke tar eksamener? Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å sette noen begrensning på hvor lenge vi skal prøve. Men nå skal jeg ta en del studiepoeng skoleåret 08/09 også da, så bør unngå å prøve sånn at jeg kan risikere å få termin i midt i juleeksamen. Men er det ikke sånn at når man får fødselsstipend så kan man gjøre hva man vil. Man kan melde seg opp til eksamener, men la være å ta dem. Det spiller ingen rolle for lånekassa. Er hvertfall det jeg har hørt... Eller har jeg misforstått noe?
Blåbærmuffins Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2007 Var ikke det jeg mente. Når en får fødselsstipend gjør en jo hva en vil, men tenkte på før. Hvis jeg ikke klarer å bli gravid slik at jeg føder på sommeren må jeg jo søke meg på et nytt studie som jeg ikke skal gå på fra høsten 08, for å få fødselsstipend. Er jo ferdig med mitt studie våren 08, så blir nødt til det. Lurer på hvordan det blir med fødselstipend hvis jeg får barn etter jul da f.eks hvis jeg ikke tar noen eksamener før jul... Litt innviklet kanskje.. Vi har egentlig tenkt å prøve slik at jeg får engang før jul, hvis jeg ikke blir gravid da tenkte vi å vente til sommeren slik at jeg får jobbet nok til fødselspenger.
Lotta med novembergutt Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 aaah - det har jeg faktisk ikke tenkt på :s Bra du sa det:) Hm... Da tror jeg kun vi kommer til å prøve frem til vinteren, slik at jeg i "verste fall" får barn høsten 08... Men da aner jeg ikke når jeg kan prøve igjen faktisk. For det året jeg hadde planlagt å gå hjemme med baby og penger fra lånekassa, skulle jeg også ta opp fag for å bli ferdig med utdannelsen min. Så om det ikke blir baby da, så må jeg jobbe som vikar et eller annet sted mens jeg tar opp fag, og da blir det hvertfall ingen penger om jeg får barn da. Skal studere videre året etter der igjen har jeg bestemt meg for (det året babyen begynner i barnehage om den kommer neste sommer) Så om jeg ikke blir gravid til høsten, så må jeg da vente til jeg begynner med den utdannelsne da... Kan jo alltids leve på sambo, men vil liksom ikke det heller.... Hm, skulle tenkt på dette før egentlig, så kunne jeg fått før:( Jaja, da har vi sept, okt, nov og desember å prøve på. Krysser alt for at det klaffer!!
Lotta med novembergutt Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 kanskje legge ut dette innlegget på gravid&student. Tror det er en del som har både erfaringer og peiling der:)
Blåbærmuffins Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2007 Vi har og tenkt sept-desember, kanskje januar. Hvis det ikke funker da må vi vente til jeg har fått jobb etter sommeren.. Ja vi får krysse fingre og tær for at det klaffer fort!
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Jeg har også 1 år igjen av studiene, tenkte at vi skulle begynne å prøve i midten-slutten av september. Kommer vel til å prøve fram til januar-februar sikkert. Får se hva som skjer. Har en gutt fra før av da, så tror egentlig at vi bare vil fortsette å prøve til det klaffer slik at det ikke blir så altfor mange år mellom han og nestemann )
Mini nr 2 i mars Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Vel, jeg har tenkt å søke et fag som jeg faktisk har lyst til å gå på! Så hvis jeg blir gravid litt senere enn planlagt, så kommer jeg til å ta opp studielån. Og dersom jeg føder i løpet av året tror jeg lånet blir gjort om til stipend. Men kommer nok ikke til å ta opp faget igjen etter permisjonen! Ellers er alternativet å prøve å få meg en jobb etter endt studie og jobbe meg opp til permisjonspenger...så jeg har med andre ord 2 alternativ som er avhengig av når jeg blir gravid=) Men håper selvsagt det klaffer etter1-3 mnd!! Men stresser ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå