Gå til innhold

Når ga/gir dere beskjed om nyheten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mistet før, og har ikke så lyst til å fortelle det før det er litt tryggere. Men det er så veldig lenge til uke 12, og jeg vet ikke om jeg kan vente så lenge. Noen sier at det er mindre sjanse for å miste etter uke 9,- kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har også tidligere mistet en gang.

Denne gangen skal vi fortelle det når jeg er 9 uker på vei da si skal i et bryllup en uke etter på.

Regner med at venner å kjente i dette bryllupet blir å reagere på at jeg ikke drikke så vi sier det like godt uken før og i tillegg så vet hele familien at vi prøver.

 

Skal få en UL om noen uker får å se at hjertet slår og slikt.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sa det med en gang denne gangen vi, men selvsagt bare til de voksne i familien. Det kan bli lenge for de små og vente og de ble så fryktelig skuffet første gangen.... Dette er min tredje graviditet. Første gangen sa vi det sånn gradvis til flere og flere etter uke 6, men mistet i uke 11 (MA, dødt siden uke 6-7). Andre gangen sa vi det ikke- vil ikke anbefale det! Mistet i uke 6 da også.... Måtte da si at jeg hadde vært gravid og mistet- ikke akkurat gøy....

Er i uke 10 nå og det er godt at folk rundt oss vet det. Har hørt at abortfaren er liten etter uke 12-14, men den synker vel mer og mer jo lenger man kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liste som kan være til nytte:

 

Hvor ofte går det bra:

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

 

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

 

Jeg skal ikke fortelle det til noen før det er mulig å se magen ordentlig! Er engstelig for at noen skal gå galt...å orker ikke alt maset rundt det hvis folk skulle vite om det! Men fy søre, jeg har lyst til å si det til alle!!!!!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til familie og noen venner, er nå i uke 9. Ja måtte si det til ungene pga sykehusopphold og veldig guggen etter på, følte ikke for å lyve heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa fra til foreldre/søsken når jeg var nesten 11 uker på veg. Så har arbeidsgivere, våre besteforeldre, kollegaer og venner blitt informert utover denne uken som er min 12. uke. Klarte ikke å holde det skjult lenger, og flere hadde hatt misstanke pga kul på magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...