Gå til innhold

hvilken trim anbefales mens man går gravid??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale (på det aller, aller sterkeste) vanntrening/svømming. De advarer mot riding og sykling, har jeg forstått. Ikke så bra med trampoline heller, vil jeg tro... Tenk noe som ikke rister/humper mye (kan løsne på ting), og senere i svangerskapet, når magen kommer, blir det bra med alt som kan virke avlastende -som f.eks. vann. Jeg har kjøpt meg et bekkenbelte, for å "holde på magen" nar vi er ute og går tur, så den ikke "dabber". Funker flott for meg, i hvertfall.

 

Hovedregelen er vel at en ikke skal ha vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst kommer det veldig mye ann på hva du drev med før du ble gravid. Er du vant til å trene vil jeg anbefale deg å drive med det du pleier så lenge det ikke er ubehagelig på noen måter. Det eneste som frarådes er idretter som kan innebære mye slag eller spark og fall som boksing, ridning og harde ballsporter som håndball og fotball. Dette kommer igjen helt ann på hva du drev med før. I de første månedene kan man godt spille ballspill som før så lenge man er i form, det er først når magen kommer at det kan være litt mer risikofylt.

 

Jeg er nå i uke 32 og trener et par ganger i uken. Spinning funker veldig bra. Da gjør det ingenting at jeg veier 10kg mer enn vanlig : ) Etterhvert tar du det bare rolig dersom det er ubehagelig med "spurter" eller tunge "motbakker". Det er veldig ok å tilpasse etter egen form. Løping måtte jeg gi meg med etter ca 25 uker, da det var litt ubehagelig med magen.

 

For mange er det fint å gå tur, drive med yoga eller enkle øvelser. Jeg har DVD'en "Fit mama" og den kan du bruke helt fram til fødselen om du er i grei form ellers.

 

Lykke til! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...