Gå til innhold

vetlis ``tør ikke glede seg?


gilmore girl

Anbefalte innlegg

du skrev du var på ul når du var 5+3..å så bare et stort svart hull..hva sa di om d da?? så di ikke sekken eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei så ingenting bare at det var et sort hull der... Mulig han så noe annet, men da sa han ikke det til meg? Han sa at det var en graviditet der og at den var på riktig plass.... Så måtte vi vente en uke for å se om det var noe foster der.... Selv er jeg ikke så utrolig flink til å se lyst på det, så jeg tipper det er en ny MA på gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetlis,

når skal du til UL igjen, da? Er det en uke fra i dag, eller tidligere? Jeg er så spent på hvordan det går med deg. Det er så skummelt OG fint å bli gravid, synes jeg. -Alt er liksom så bittersøtt.

Jeg håper virkelig at det går bra på UL'en, og at spiren viser seg i det 'sorte hullet'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei april d.

Jeg skal på UL i morra kl 12!

Jeg er helt enig med deg det er en sånn bittersøt følelse. Vondt og godt på samme tid.

 

Ja jeg håper virkelig det går bra jeg å.... Blir litt smårar av ventingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetlis,

Så spennende! Jeg skal til legen 11:15 i morgen for å ta blodprøve for å få bekreftet svangerskapet. Foreløpig er jeg 5+2, og håper at legen anbefaler en tidlig ultralyd siden jeg mistet i uke 6 forrige gang. Da fant de bare en tom fostersekk (BO),- litt som ditt 'sorte hull'. Her i USA er de raske til å gi deg ultralyd og hva det skal være, så det går nok greit.

 

Jeg krysser fingrene for oss begge! Kan du fortelle hvordan det gikk når du har tid i morgen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt mer spennende en det jeg ønsker meg hehe!

Oi, da er du ferdig når jeg skal inn :-) Men kan de se noe særlig så tidlig uansett? de har vel litt bedre utstyr i USA enn det vi har hehe.

 

Hvor i USA bor du?

 

Jeg krysser det jg ahr i morra... går nok bra skal du se :-)

 

Men du hva er egentlig grunnen til BO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Ja, jeg skal inn når du er ferdig + en tidsforskjell på 6 timer i tillegg. He he. De kan vel knapt detektere hjertelyd så tidlig, men jeg vil bare vite at det ikke er en tom fostersekk der inne. Utstyret her er helt fantastisk bra, men så betaler man jo for det selv også, da. Mannen min har helseforsikring gjennom jobben sin, og vi betaler ca. 1200 kr tilsammen hver måned for å kunne benytte oss av den. I tillegg kommer egenandeler. Jeg bor i en av sørstatene, i en relativt stor by, men det er likevel flust med 'rednecks' her. Knegg knegg.

 

En BO,- Blighted Ovum, oppstår når egget blir befruktet som vanlig, men fosteret ikke utvikler seg slik det skal. Grunnen til dette er ofte genetisk, hormonell eller skyldes en infeksjon. Man ender ofte opp med en SA eller det støtes ut som vanlig mens. Mange SA'er skyldes en BO. En BO gir også ofte et litt svakt utslag på en graviditetstest, fordi HCG'en ikke øker som vanlig.

Jeg hadde selv en SA, og da tok ultralyd fant de bare den tomme fostersekken.Selv om årsaken er genetisk trenger det slett ikke å bety at partneren og en selv har genetiske problemer. De aller fleste blir gravide snart etterpå uten noe mer komplikasjoner.

 

(Kilde: http://www.bbc.co.uk/health/ask_the_doctor/miscarriageblightedovum.shtml)

Jeg ser frem til referat fra UL'en din i morgen. Lykke til!

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant det tenkte ikke jeg på :-)

Jeg forstår veldig godt at du vil sjekke det ut siden du hadde det sist.

Blir sånn med meg også, men nå sist gjorde det vondt værre. Det er ubehagelig å ikke vite i en hel uke!

 

Å fy det er mye penger, men forsikringer er jo utrolig viktig i USA.

 

Å ja stemmer det, har lest det før, men glemmer så lett. Jeg er utredet for genetisk feil og har ingen infeksjon, Da gjennstår hormonell. For jeg mener om det ikke er no der i morra er det jo noe av det samme som BO?

 

Takker for info igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg burde kanskje spesifisere at det *kan* være flere årsaker til en BO, men de jeg nevnte er visst de mest vanlige. Noen ganger finner de ikke noen årsak-, og må bare kalle det en uheldig hendelse.

Jeg synes det du beskriver minner veldig om en BO, men jeg er absolutt ingen ekspert. Da jeg hadde en SA valgte jeg å ikke dvele for mye ved det, og fant faktisk ut om BO'er først i forrige uke. Det er greit å være så informert som mulig nå som jeg er gravid igjen. Det er mest for mannen min sin skyld at jeg vil ha UL så tidlig som mulig, for han er så engstelig for at vi skal miste igjen.

-Bare hyggelig å kunne komme med noe info som noen trenger. Jeg synes alle virker så utrolig kunnskapsrike her inne at jeg blir helt flau selv! He he.

Jeg håper UL'en din gjør oss glad i morgen, men vi takler vel det meste om det ikke blir tilfelle?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gilmore Girl,

Jeg mente ikke å 'ta over' tråden du startet her. Jeg kan starte en ny hvis du foretrekker det. Sorry 'ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops- ser jeg har brukt begge nick'ene om hverandre her. Jeg skal bare bruke april d. fremover slik at vi unngår noe forvirring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann..hehe d gjør da ingenting om flere bruker denne tråden..forumet er for alle å d er bare kjekt å høre om folk som er i samme situasjon :) lykke til i dag vetlis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...