Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Hva er verst- å amme når man har drukket (brisen) hvis barnet er under 6 uker, eller å ta seg ett glass mens man er gravid?
*bolla pinnsvin* Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Det verste er å gidde å tenke på det i det hele tatt...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Er det så ille at jeg lurer på dette? Forstår ikke hvorfor det, det må være lov å lure på noe og spørre om det vel!
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 enig m p. Er man gravid så er man gravid, har man nettopp fått en liten sjønnas, så har man nettopp fått en liten sjønnas. Det må jo gå an å være avholds. Drikker Clausthaler til den store gullmedaljen her, det gjorde jeg også når jeg var gravid. Har bevilget meg to glass rødvin siden jenta ble født (hun er 4 mndr nå), og det er etter at hun har sovna. (sover til 8 på morningen)
MammaDilla Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Er dette et seriøst innlegg? Drikker du et glass vin som gravid får fostere alkohol i seg. Drikker du et glass vin og ammer rett etterpå får barnet alkohol i seg. Begge deler er verst! Kan du ikke amme først og så drikke det glasset med vin hvis det er så om og gjøre? Det er ok å amme etter 3 timer dersom du bare får i deg 1-2 enheter.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Å herregud jeg stiller et hypotetisk spørsmål! Hvis ikke dere har et svar til det jeg lurer på så hold kjeft! Bare fordi jeg stiller et spørsmål betyr ikke at det er en relevant problemstilling for meg selv.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 helt greitt, men det er fort gjort å ta problemstillingene bokstavlig:)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #8 Skrevet 23. mai 2007 JA DETTE ER ET SERIØST INNLEGG FORDI JEG LURER PÅ DETTE! Begge deler er ille og det er ikke noe jeg ville gjort har jeg sagt, faen kan man ikke lure på noe uten at det gjelder en selv? Da jeg var på BIM så var det mye snakk om at det var greit å ta seg ett glass vin, noe jeg var HELT i mot og sa fra om flere ganger (fikk en del kritikk da). Men her inne virker det som om det er helt galt å ta seg noe å drikke de første 6 ukene. Og da lurer jeg på om det er verre fordi jeg trodde at det var enda verre å drikke når man var gravid. Er det noen som kan svare på det jeg lurer på nå?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #9 Skrevet 23. mai 2007 Vesentlig mye mer av alkoholen når fosteret under en graviditet enn via amming. Det er hovedsaklig etter fosteret har begynt å utvikle navlesnor og morkake (ved 7-8 ukers alder i livmoren) alkohol er verst, utfra det jeg har lest.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #10 Skrevet 23. mai 2007 Takk for at du ga meg et svar som jeg kunne bli klok på! Disse andre ga meg bare et svar å bli gal av!
MammaDilla Skrevet 23. mai 2007 #11 Skrevet 23. mai 2007 Kjære anonym! Nei, det er ikke galt å ta seg noe å drikke når barnet er født. Det gjelder uansett om det er 1 dag gammel eller 1 år. MEN... Amming sammen med alkohol er et usikkert prosjekt, og det anbefales å amme før inntak av alkohol. På den måten kan man unngå at barnet får i seg alkohol. Som gravid kan man jo ikke skjerme barnet fra det dersom man drikker. Så reint hypotetisk er det bedre å drik etter barnet er født enn når barnet er inni magen. Og når det er sagt så er det et lite moment til. Alkoholånden kan være farlig for spedbarn og i verste fall medvirke til krybbedød. Og jo, man kan faen lure på noe om det ikke gjelder seg selv. Spiller det egentlig noe rolle hvem det gjelder?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #12 Skrevet 23. mai 2007 Hvorfor lurte du på om det var et seriøst innlegg da? hvis ikke du trodde at det gjaldt meg mener jeg?
MammaDilla Skrevet 23. mai 2007 #13 Skrevet 23. mai 2007 For det første så kommer det ikke frem i innlegget om du mener deg selv eller om det er et reint hypotetisk spm. For det andre så er det DIN tolkning at jeg trodde du mente deg selv For det tredje så lurte jeg på om det var et seriøst innlegg fordi at det er ganske innlysende at et foster er mer utsatt for skaden av alkohol enn et diende barn. Jeg ville heller bekymret meg over at en mor tillater seg å være brisen med sin 6 uker gamle baby enn at en mor ammer et barn etter et glass vin eller to, uten at det skal bli en videre diskusjon.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #14 Skrevet 23. mai 2007 Hadde det vært innlysende for dumme uintelligente meg, så hadde jeg nok ikke stilt spørsmålet.
MammaDilla Skrevet 23. mai 2007 #15 Skrevet 23. mai 2007 jaja.. nå har du nå fått noen svar så da vet du det i hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå