Gå til innhold

Noen med putebarn som har måtte hatt puta mer enn 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Jenta vår hadde lettgradig HD, og de var i tvil om de i det hele tatt skulle ha på pute. Ved røntgen etter 4 mnd fikk vi beskjed om at vinklene var fine men hofta fortsatt umoden, så vi skulle fortsette med puta og ny røntgen om 8 uker. Uka før røntgen skal puta av.

Hva skjer om hofta ikke er bra ved neste kontroll heller? er det videre putebruk eller blir det skinner eller gips?

Er dritnervøs!!!

Fortsetter under...

Her slapp poden fra han var knapt 4 mnd..

Men om vinklene er fine, så er jo det flott! Umodenheten kan bare bli bedre. Fokuser heller på hvor heldige dere er som fikk det konstantert helt tidlig, og ikke nærmere ettårsalder..

Lykke til!

Ja, som jeg skrev til deg så må denne legen som ber deg bruke den 8 uker til være veldig nøye..og han vil ikke ta none sjanser..det er en forebyggende behandling, frustrerende for deg, det forstår jeg..men jeg er veldig sikker på at du ikke trenger å engste deg for at du må ha den videre altså...er jo denne vinkelen de måler, og som man vurderer ut ifra, så er veldig rart...men detblir nok bra til neste kontroll! vi kryssre fingrene for dere..

klemmer fra Hannah og

Håper virkelig du har rett Hannahs-mor06. Var hos en synsk dame forrige uke og spurte om hoftene ville bli bra. "med tid og stunder" fikk jeg til svar, så jeg tolka det som at hun ikke blir bra med det første:( Hun må ikke ha gips sa hun. Så derfor så har jeg blitt redd igjen.

Men tydeligvis kun for å forebygge da, siden vinklene er fine??

Hvorfor skal puten seponeres 1 uke før røntgen mon tro?

Annonse

Annonse

oi, som tiden flyr da lillemor;) du får ha masse lykke til;) og husk - vi er heldige - de blir bra av dette;) du vet jo hva jeg hart skrevet tidligere, så får da håpe jeg har rett denne gangen;) ellers blir jeg overrasket altså!

mange klemmer fra hannah og

Jenta vår er 3 mnd og 3 uker, fikk påvist venstresidig HD på torsdag, pute på plass fredag. Skal til ortopeden på sykehuset om en uke, først da får vi vite hvor alvorlig det egentlig er :( Noen her som har fått diagnosen såpass sent? Hva slags behandling endte dere opp med, og hvor lenge? Jeg har selv en bindevevssykdom som gjør meg hypermobil og er bekymret for om dette kan påvirke hennes sjanser for å bli helt bra...

ja tiden går kjempefort!!! Neste søndag er siste dag med puta før kontroll!!! :) Det skal bli en superdeilig uke!

Håper bare hun er bra, og jeg blir også veldig overrasket om hun ikke bli bra. Har vært streng med putebruken nå og denne uke blir det knapt ny bleie på henne ! *ler*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...