Gå til innhold

Skal jeg prøve sukkervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tigergutt har begynt å få gråtetokter om kvelden/natten. I forgårs holdt han på en halvtime, i natt en time, og nå har han begynt igjen. Gråter/skriker, så roer han seg før han begynner igjen. Kan dette være starten på kolikk? Har prøvd å amme, stryke ham på magen, skifte bleie etc. Kan vi prøve sukkervann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare prøv litt sukkervann, det er helt ufarlig. Vi gir det mye til småen, han er veldig plaget med vondt i magen.

Sukkervann virker bedøvende på den lille så de ikke har så vondt.

Skrevet

Sukkervann er iallefall helt ufarlig, så det ville jeg nok prøvd ja. Det gjorde god nytte her :) Jeg brukte 1 dl vann og 1 - 2 ss sukker. Den blir veldig søt, så jeg gir bare 2 ml om gangen med slike plastsprøyter.

Skrevet

Sukkervann gjør underverker! Helt ufarlig, bare å prøve :) Det hjelper!!!

Skrevet

Sukkervatn roer ihvertfall ned snuppa mi! Hjelper mot vondt i magen og får også gang på magen dersom det er lenge siden hun har hatt avføring. Har en teori om at det får henne til å slappe av slik at hun lettere får ut det som plager henne. Blir ikke så anspent etter å ha fått sukkervann!

Skrevet

Kan ikke skjønne at dere synes det er så flott å gi ungen sukkervann. Greit at noen kan trenge det men dere høres ut som om det ikke er noe problem i det hele. Hallo, det er jo sukker da! Kan heller ikke skjønne at en halvtimes gråt gjør at babyen trenger sukkervann, babyer gråter jo. Jeg ville ha ventet om jeg var deg, og sett det ann.

Skrevet

Jeg gir henne bare 2,5 ml hver gang, og det er kanskje 2-3 ganger i uken og selvfølgelig etter å ha prøvd det meste.

Skrevet

Når jeg lå på intensivavdelinga for nyfødte, brukte de sukkervann hele tiden på barna, når de skulle ta blodprøver osv. Tror ikke de ville ha gitt sukkervann til syke nyfødte om det hadde vært så "farlig" som anonym over hær skal ha det til.

Vi brukte det senere også når jenta vår hadde litt kolikk, og det hjalp veldig godt!

Skrevet

Det er ikke sånn at jeg vurderte det etter den første halvtimen med skriking heller, men nå i kveld vil det liksom ikke stoppe. Er redd for kolikk sånn som det er nå (han er fire uker).

Skrevet

Jeg tror ikke det er farlig, men det er tross alt sukker. Mitt poeng er at en kanskje ikke bør ta det i bruk før en har prøvd en stund. Jeg mener ikke at en ikke skal prøve om det er nødvendig. Skjønner ikke at en halvtimes skriking kvalifiserer til kolikk, babyer gråter!

Skrevet

Jeg er enig at det jo er sukker!, men mengden her tatt i betraktning så tror jeg ikke det er så mye å bekymre seg for. De har stort sett ikke noe særlig med tenner heller disse små.

Men selvfølgelig skal jo også babyen ha trøst!! Ikke bare sukkervann og la de skrike videre.

Skrevet

Leste ikke sikkelig igjennom. Vi ventet lengere en en halvtime, men HI må jo selvfølgelig få avgjøre selv,hvor ille hun synes h*n har det.

Skrevet

Jeg mener ikke å være frekk, og som sagt jeg mener også at det kan ha sin hensikt om barnet gråter i evigheter og helt tydelig har det vondt. Du er jo den som må vurdere det. Det er ikke godt å være mor når den lille gråter og er utrøstelig. Uansett, lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...