Gå til innhold

hjelp meg, dere vogndamer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei jente på 2 mnd, og har en simo combi vogn. den er super å trille, men jeg sliter meg ihjel inn og ut av bilen.. har en høy bil, så jeg greier nesten ikke å få den inn og ut! :( så jeg tror jeg må kjøpe en annen.. vil ha en trehjuling, som er lett både i vekt og å slå sammen.. gjerne med mulighet for bag siden jenta er så lita enda.. gjerne svingbart forhjul, og kjempegjerne vendbar sittedel! vil bli brukt like mye på asfalt, grus og i byen..har sett på mange, og tror jeg liker disse best.. hva anbefaler du?? evnt andre??

- EW sky

- TFK

- Jane slalom pro

hjelp??? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teutonia har en vendbar 3-hjuling.

Om du ser på teutonia.no eller lilleprinsen.no finner du mer info.

Lykke til i vognjungelen :-)

Skrevet

ja, den oppfyller egentlig kravene mine, men syns ikke den er noe fin.. S3 eller hva den heter? hehe.. huff, så kravstor.. men har ikke lyst til å gjøre et nytt bomkjøp.. :)

Skrevet

Er enig med deg, syns teutonia har fæle vogner generelt..

Quinny freestyle comfort kan du også ha begge veier, forresten. Sjekk ut quinny.com :-)

Skrevet

Jeg ville ha droppet kravet om vendbar sittedel og gått for TFK.

Den er stor og god oppslått og liten lagt sammen.Denne får du garantert ingen problem med å ta inn og ut av bilen. Bagen er også stor.

Ellers er den stødig til tusen og kjempe god å trille.

Skrevet

Så forskjellige anbefalinger vi gir;)

Jeg ville gått for en 3hjuling med vendbar og full liggestilling (har Quinny Freestyle selv), jeg brukte den (alltid med flat rygg seff), fra jenta var drøye 3 mnd:) På den måten slapp jeg å kjøpe bag i tillegg, og ble jo veldig mye billigere enn feks TFK... (Jeg har beholdt store-vogna, da den skal stå i bhg senere som sovevogn)

Quinnyen er ikke av de letteste/minste sammenlagt, men tro meg, er du vant til Simo, vil du synes at denne er en drøm å legge inn i bilen, ta med på shopping osv. Ja, det er ikke den største vognen osv, men når Frøy er litt større, og du sikkert er litt lei av den nye vognen; selg den og kjøp en større, feks TFK, EW eller OTH. Og dessuten, hvis du kjøper ny ikke-vendbar vogn med bag; noen av disse har en mellomperiode hvor de fungerer dårlig. Nemlig når bagen er for liten/ de vil opp å kikke litt, men synes det er for skummelt å ikke se mamma... Nei, vendbar!!! Helt klart. Hver vogn har sin alder de passer best i synes nå jeg.

Skrevet

Se på bebe confort high trek - bilder og info på www.babykos.no

Den blir forholdsvis liten sammenlagt, har god bag og er lett (8-10 kg) samtidig som den ha vendbar sittedel. De andre vognene med vendbar sittedel er mye tyngre.

Sittedelen kan muligens bli litt kort når barnet blir rundt 2 år, men da kan du jo bare selge den og kjøpe en forovervendt med lengre rygg.

Skrevet

He he he, ikke alle synes det er så skummelt å se mamma, tror nok like ofte at det er omvendt. At mamman ikke klarer å gi slipp på full øyekontakt med den lille. Lillegutt har sittet fremovervendt siden han var 5 måneder og vil ikke sitte noen annen vei.

Skrevet

Nei, det er sant, men det vet man jo ikke før man kommer dit.. TFK er en kjempevogn, og du er en flott ambassadør for den. siden du skryter sånn av den, må jo noen andre skryte av litt andre ting da;) Hadde jo vært kjipt hvis alle hadde TFK, ikke sant?? Hihi..

Fra 5 mnd, det var tidlig. Her har vi to vogner (begge vendbare), og det er først nå det har blitt stas å sitte fremover (8mnd nå).

Skrevet

Hadde valget mellom å sette han sånn eller ha med en hylskrikendes unge på tur......og da ver ikke valget vasnkelig. Når han var vant till å ligge helt flat var det ikke mye helling og utsyn som skulle til for at han var fornøyd :o)

Skrevet

Hei.

Jeg ville kjøpt Easywalker SKY. Er superfornøyd med vognen og jeg har hatt mange vogner!!

Den er lettere enn TFK og quinny og enklere og legge sammen.

Synes også vognen er finere og enklere jeg da;)

Lykke til

Skrevet

Hei.

Fint at dere diskuterer en lettere trehjuling. Jeg har også tenkt å kjøpe.

Har sett mye på Easywalker SKy. Den er jp superfin.Vurderer også andre modeller. Har sett på TFK og quinny, men EW er lettere og enklere.

Hvilken farge anbefaler dere til jente? Ew har jo så mange farger....

Synes aqua er kul!

Mor til Emma

Skrevet

hehe, morro å se at innlegget mitt engasjerer! ;)

men er det ingen av disse vognene man kan heise opp ryggen i baggen på? så utvider man bagperioden litt.. så det på en emmaljungavogn, og det så jo litt kjekt ut? (men vil ikke ha emmaljunga.. ;))

Tror jeg skal reise og trille litt i en butikk.. sikler på både TFK og EW sky.. :) kjekt at man kan bytte ut trekket på EW.. :) kan man ha bag og vogn i ulike farger og på den? hehe.. mange spørsmål her ja.. :)

Skrevet

Det som er de store forskjellene på Easywalker og TFK er at Easywalker er noe letter, men den har ikke regulerbart fotbrett, håndbrems og full sittestilling. Det har derimot TFK.

Skrevet

nå har jeg prøvetrillet en EW.. :) de hadde ikke TFK i butikken, så den må jeg prøve et annet sted.. tenkte også på dette med full sittestilling.. bruker dere det? er det full liggestilling også på TFK?

Skrevet

Jeg bruker full sittestillnge 95% av tiden, så hos meg er det viktig.

TFK har ikke 100% full liggstilling, men det er ikke langt unna.

Skrevet

OTH, kjempegod vogn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...