Skjønnere enn skjønnest Skrevet 23. mai 2007 #1 Del Skrevet 23. mai 2007 Hei!! Nå er det vel ikke lenge før.......!!! Lurte bare på en ting; bruker dere samme donor på begge barna/og/eller har dere like donorønsker eller ingen donorønsker? Vi vet ikke om vi skal ha flere, men hvis så når den tid kommer, så ønsker vi veldig sterkt å bruke samme donor....er så fornøyd med go jenta vår også er det jo hyggelig at de blir helsøsken. Men har hørt at det nesten er ran å reservere donorsæd og man kan jo ikke akkurat regne med at vår donor er aktuell om 2-3 år. Da er han vel dessverre bruk opp. Hva tror du og hvordan løser man i så fall dette? Noen råd? Kos deg videre!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9387576-regnbuemor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regnbuemor til 2 Skrevet 23. mai 2007 #2 Del Skrevet 23. mai 2007 Håper det er like om hjørnet nå ja. Akupunktøren min mente hun nesten kunne love a jeg skal slippe å gå over termin i allefall! Vi har ikke samme donor nå. Vi startet opp "runde" to med blanke ark. Satt opp like donorønsker, men skrev at OM de hadde mer igjen av han de hadde brukt sist så tok vi gjerne det. Men det var liksom ikke så nøye. Mest fordi hun ble til på første forsøk, så da var det kanskje ekstra bra "kjemi". Vi kom ned, ble inseminert, og etter inseminasjonen fikk vi vite at de hadde brukt sitt siste strå av den samme donoren som sist. Vi ble da konfrontert med muligheten til å bestille mer av ham fra Cryos eller få noen andre på eventuelt neste forsøk. Om vi skulle ha mer av "vår" donor, måtte han bestilles, og fryses ned hos Stork, og betale leie og alt det der. Vi så over papirene. Syntes vel egentlig at man sånn økonomisk ville endt opp omtent likt. Selve inseminasjonen ble noe billigere tror jeg, om man brukte "sin egen" donor. Så jeg tror det gikk litt opp i opp. Vi syntes det var værre og skulle forholde seg til dette med tid. Hvor lang tid skulle vi reservere? Og hvor mye? Hvor mange forsøk trengte vi nå? Skal vi ha enda flere barn etter nr. 2? Men vi hadde i utgangspunktet gått for totalt anonym, og tenkte at da gjør vi det nå også. Vi tenkte også på muligheten for at medmor (samme biomor til begge våre) ville ha barn en dag. Hva om vi da ikke hadde fler strå igjen. Da var det liksom "riktigere" for oss at alle barna vår skulle bli til på akkurat samme måten. Heeeelt anonymt. Vi blir jo uansett en familie! Vel, dette ble litt langt. Men så er det måneder med tanker som skal gjenngis så kort som mulig, og da blir det fort sånn gitt:) Dette var litt om vår tankeprossess. Vi er alle forskjellig, og har forskjellig begrunnelser for våre valg, så hva dere velger å gjøre er jo selvsagt opp til dere. Jeg tror det viktigste er å tenke gjennom hvilken avgjørelse dere syntes er best for akkurat deres fremtid. Vi brukte forresten Nina Stork som litt rådgiver, for vi syntes det var en veldig vanskelig ting å finne ut av på egenhånd. Lykke til uansett! Klem (litt rar klem da. Det er umulig og klemme naturlig med det magemålet her!) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9387576-regnbuemor/#findComment-9389346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå