Duracella80 Skrevet 23. mai 2007 #1 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg lurer på om jeg kan bli verre av å føde naturlig siden jeg har store smerter pga bekkenløsning, og bekhterevs,pluss at bekkenet låser seg innimellom. har brukt krykker og rullestol hele svangerskapet og har ennå 11 uker igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9387221-noen-som-%C3%B8nsker-ks-pga-store-smerter-ved-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 4. juni 2007 #2 Del Skrevet 4. juni 2007 Hei Noen sier det beste er naturlig fødsel selv om man har bekkenløsning. Tror det kommer mye an på hvilken fødeavd du føder på og hvor mye hjelp du får. Jeg opplevde dessverre å føde en dag som mange andre fødte samtidig og derfor hadde de ikke tid til å gi meg bedøvelse (?) Dvs jeg tålte ikke lystgass, kastet opp, og da måtte jeg klare meg uten. Epiduralen jeg bad om kunne jeg bare glemme. I tillegg satt barnet veldig fast og det ble en fæl opplevelse. Før andre fødsel var jeg livredd for å oppleve det samme så da søkte jeg om ks-samtale. De klarte å overtale meg til å føde naturlig, da de mente det bare hadde vært en rekke uheldige omstendigheter sist, og at dette ikke ville skje igjen. De lovte meg at jeg skulle få epidural og skrev et følgebrev til føden som sa at jeg skulle ha epidural. Det fikk jeg ikke, jordmor bestemte seg for at dersom jeg fikk det ville sikkert fødselen ta så lang tid, bla bla. Jeg bad om det flere ganger. Fødselen var lang og jeg hadde så vondt i bekken at det svartnet for meg flere ganger. Derfor har begge mine fødsler vært mye verre opplevelser enn de hadde trengt å være. Etter siste fødsel (ikke sv.skapet men fødsel) ble jeg mye verre i bekken, jeg mener dette var fordi jeg hadde en hard fødsel og kunne vært ungått dersom jeg hadde fått ks. Neste gang, hvis jeg tør en til, blir det ks på meg, jeg lar meg ikke lure en gang til. Lykke til! Fortell hvordan det gikk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9387221-noen-som-%C3%B8nsker-ks-pga-store-smerter-ved-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-9497518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #3 Del Skrevet 5. juni 2007 hei Har "motsatt" erfaring. Jeg fikk ks pga bekkenløsning. Satt også i rullestol og var helt sengeliggende de siste månedene av svangerskapet. Ville definitivt ikke valgt ks igjen. Ble enda verre i bekkenet etterpå. Og kombinasjonen ks og bekkenløsning var ikke god. Hvis du søker litt i forumet vil du se at det er helt forskjellige opplevelser av både ks og vanlig fødsel, så det er i grunn ikke så lett å finne ut av. uansett hva du velger, er du helt avhengig av at du får god hjelp på sykehuset og det er desverre ikke noen selvfølge. Lykke til uansett hva det blir til!!!! Til tøff i trynet: ikke bra at du først blir lovt epidural og så nektet det når fødselen er i gang. uproffesjonelt av sykehuset. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9387221-noen-som-%C3%B8nsker-ks-pga-store-smerter-ved-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-9506923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå