Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 frokost:1,5 dl grøt+pure lunsj:en eller to brøskiver,som oftest bare 1,av og til en youghurt middag:ett 8md middagsglass kvelds:1,5 dl grøt+pure i løpet av dagen drikker han ca 4 dl melk+vann hva synes du om kostholdet hans?hva spiser deres barn?
2005&2010 Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Frokost: Grøt. Lunsj: 1 brødskive og en yougert. Middag: Ett middagsglass eller en tallerk med det vi spiser. Mellommål: Litt frukt. Kvelds: Grøt. Drikker ca 4dl melk og vann Syntes gutten din spiser nok jeg. Han er jo ingen storspiser, men det er ikke jenta vår heller=)
Mille** Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Snupp på 20 mnd har spist dette en god stund: Frokost: 2 skiver brød, uten skorpe med variert pålegg Lunsj: Det samme Middag: Det samme som vi spiser Kvelds: Samme som frokost Spiser også en del frukt som mellommåltid, hvertfall 1-2 om dagen. Syns ditt barns meny minnet litt om en babys meny. Hørtes litt ensidig ut, og fikk meg til å lure på om han ikke har fått tenner enda. ;o)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 han har fått nesten alle tennene.men "problemet" er at han ikke liker noe med klumper i. han kan godt spise eks.fiskepinner eller karbonade. men han liker overhode ikke noenslags frukt eller grønnsaker. det er derfor jeg gir han middagsglass enda.. å tro meg jeg har prøvd alle typer frukt å grønnsager i alle mulige konsistenser å tilberedningsmåter,men han vil ikke smake engang.å får han de i munnen spytter han det ut.. HI
Mille** Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Ok, kresen type du har fått da. Her går alt ned, bortsett fra makrell i tomat og kaviar. Du får vel bare fortsette å prøve med jevne mellomrom, før eller siden faller det vel i smak. )
2005&2010 Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Det kjenner jeg igjen. Jenta vår spiste 6mnd middagsglass til hun var rundt 12-14mnd. Først nå i de siste ukene så kan hun spise brødskiver, før så bare brakk hun seg. Har du prøvd å mose frukt eller grønnsaker så de nesten blir en grøt konsistent. Det virket her noen ganger ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 ja det er nettopp det som sjer, han brekker seg.masse! har prøvd å lagd pure me stavmikseren.ikke det engang spiser han.men jeg gir ikke opp, prøver å få han til å smake. her om dagen spiste han faktisk en rosin,da jublet jeg å faren hans høyt,hihi HI
2005&2010 Skrevet 23. mai 2007 #8 Skrevet 23. mai 2007 Så morro da=) Vi kjøpte de fruktmosene og ga henne det vi pga det var det nærmeste frukt vi kom til. Men hun var glad i knust brokkoli, så da gikk det en del i det og. Jeg snakket med helsesøsteren vår om det med biter, at hun ikke likte det. Og hun sa at det er så mange som har det problemet. At de ikke klarer det liksom, de bitene og noen ganger smaken. De 1 års glass og 15mnd glassene smaker det jo mere av. Sikkert derfor de liker 6 og 8 mnd glassene...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #9 Skrevet 23. mai 2007 ja sikkert pga smaken han ikke vil ha de, også er det litt større biter i de. bra å høre at jeg ikke er den eneste som bir "babyglass" enda. HI
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #10 Skrevet 23. mai 2007 Frokost: grøt Lunsj: 2 brødskiver, pålegg varierer Mellommåltid: oppskåret frukt + 1 yoghurt Middag: Hva enn som serveres, favoritt er hjemmelaget lasagne og tandoori chicken Kveld: litt frukt og grønnsaker + 1/2 skive Appelsinjuice til frokost, ellers kun vann hele dagen
Sassy. Skrevet 24. mai 2007 #11 Skrevet 24. mai 2007 Jente 13 måneder : Frokost 1 : yoghurt Frokost 2 : 1 brødskive + melk Lunsj : 1 brødskive + vann Middag : 1/2 glass med middag (1år) + vann Kvelds : 1 brødskive + melk Syns gutten din spiser bra etter mitt vett,spiser grøt og alle ting :-) Her neket vesla å spise grøt fra 10-11 måneders alder,så det bli bare brødskive... Hun får også frukt som mellommåltid eller sammen med måltid om hun fremdeles ikke er helt mett. Hun spiser ikke så mye om gangen,men hun spiser ofte. Hun er ikke særlig sulten med en gang hun står opp om morgenen,derfor får hun en yogurt,så spiser hun brødskiva en times tid etterpå :-)
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #12 Skrevet 25. mai 2007 Litt vanskelig å svare egentlig, han spiser så utrolig forskjellig fra dag til dag, noen ganger spiser han nesten ingenting mens andre dager spiser han masse! Han spiser ihvertfall brød til frokost, brød til lunsj, frukt og yoghurt som mellommåltid, og middag (spiser det vi spiser) Han spiser ikke grøt eller purè lenger. Middagsglass har han ikke spist på lenge, ville plutselig ikke ha det lenger.. Alltid vært mer interessert i det vi spiser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå