Gå til innhold

gravid og høyt stoffskifte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 9 uke, og har nettopp fått beskjed fra legen min at jeg har for høyt stoffskifte. Er det noen andre som har vært i samme situasjon, og vet om det kan påvirke fosteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.jeg har selv høyt stoffskifte.jeg er ikke gravid nå,så vidt jeg vet(selv om jeg har mange symptomer som tyder på d,men d får tiden vise:) )..Da jeg ble gravid med min datter som er 18 mnd nå,hadde jeg høyt stoffskifte,hadde da gått på medisin,Neo-Mercazole 5 mg i ca 6 mnd.Legen sa til meg at han anbefalte meg å ta abort pga faren for missdannelser( jeg går også på epilepsimedisin).Du aner ikke hvor fælt jeg hadde d den dagen! jeg nektet å ta abort! Samtidig var jeg så redd for at ungen skulle bli missdannet.Da jeg kom litt mer "til meg selv",så jeg greide å tenke litt,kom jeg på d at jeg ville kutte ut stoffskiftetablettene.Jeg sa d til legen på neste kontroll at jeg ville ikke ta abort og hadde kuttet ut stoffskiftetablettene.Han sa heldigvis at d ikke gjorde noe at jeg kuttet ut medisinen siden jeg hadde gått på dem i 6mnd.Men framover måtte jeg til flere ul for å sjekke om alt var bra med fosteret.Bla så måtte vi dra helt til Trondhjem (vi bor litt utenfor Molde) for der har de bedre utstyr.jeg var så nervøs før vi skulle inn (fikk ikke komme inn til timen heller,pga masse pasienter,fikk ikke inn før ca 2 timer etter..),men d var d ingen grunn til,alt var helt perfekt! Hun målte ca nakken,så ungen fikk ikke down syndrom.Og ungen ble født helt perfekt,helt Nydelig:). Men nå hadde jo jeg kuttet ut medisinen,så jeg vet ikke hvordan d ligger an hos deg..Beklager,jeg har ikke peiling.Men du må spørre legen om alt du lurer på! og be om å få skikkelig oppfølgning flere ganger i løpet av svangerskapet vis du velger å beholde ungen! Du må ha Masse Lykke Til! Stor Klem Fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...