Gå til innhold

Fryktelig vondt..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Helt siden starten av svangerskapet har jeg hatt veldig vondt på høyre side av brystet akkurat ved det benet under puppen.Smertene kommer hvis jeg er i aktivitet eller om jeg er stressa.Legen mente det hadde med fordøyelsessystemet å gjøre, ville ikke gjøre noe med det.Ble foreslått å ta nexium, men det et visst ikke bra undergraviditet.Har noen det samme? Føles ut som et konstant press og er vanvittig ubehagelig..Takknemlig for svar!

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har selv slitt fælt med smerter på høyre side oppunder ribbeina helt siden februar. Nå er jeg i uke 36. Det har vært litt bedre den siste måneden, men det er fremdeles noe som kommer og går. Fra slutten av februar og frem til midten av april var det en daglig plage. Jeg begynte å bli redd for leveren min, at de smertene kunne skyldes at noe var galt med leveren min. Men jeg har hatt masse halsbrann i dette svangerskapet, siden februar har jeg kjent noe halsbrann daglig, selv om jeg har brukt både Gaviscon, Titralac og Nyco fruktsalt. Den smerten jeg har kan nok ha sammenheng med halsbrann og fordøyelsen siden plagene har gått paralellt. Ellers så har jeg fryktet gallestein, men jeg tror at hvis man får gallestein så får man så kraftige smerter at man ikke vet hvor man skal gjøre av seg, så hadde jeg hatt gallestein så hadde jeg vel ikke vært i tvil og ikke blitt bedre som nå. Jeg har vært gravid to ganger før, og jeg har aldri hatt sånne smerter i tidligere svangerskap. Jeg har nesten ikke kunnet ligge på høyre side når jeg skal legge meg til å sove, fordi jeg da får mer vondt på den siden.

muligheter for å ta det opp med lege og kanskje få rekvisasjon til ultralyd av lever og nyrer. gravide har ofte lette får å få tettninger av syster og slikt i lever og nyrer både når de er gravide og etter graviditeten. har vell med produsjon av forskj stoffer antar jeg. Har dere undersøkt om dere har nyrebekkenbetennelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...