Spent03.01.08 Skrevet 23. mai 2007 #1 Del Skrevet 23. mai 2007 Er dette holdningen som venter meg? Er nå i min 9.uke, mitt andre svangerskap. Sleit med bekkenløsning med 1.mann for 2 år siden, ble da fort sykemeldt da jeg jobber som sykepleier på en tung somatisk avdeling med mye løft,stress og gåing. Jobber 100%, og selvfølgelig ønsker jeg å jobbe så lenge som mulig, men føler at å jobbe 100% rett og slett ikke går! Da må det bli mer tilrettelagt, og det er vanskelig å få til da det ikke er folk å ta av. Til uka venter det meg 4 nattevakter, da er vi 2 stk på jobb på 30 pasienter. Mannen min ringte legekontoret i dag for å få en time til samtale med lege.. Trenger å prate med han da jeg synes dette er utrolig vanskelig... Veit jeg ikke kommer til å klare de nattevaktene.. Legesekretæren som tok tlf spurte hvor langt jeg var på vei, og da mannen min sa det var kommentaren hennes:"Herregud, (hånlig latter)hun er jo bare to mnd på vei altså. Det er jo ikke mulig." "Jo, hun kjenner igjen symptomene etter 1.svangerskap", sa mannen min. "Hun trenger en samtale, og mulig sykemelding til uka." Nei det er ikke mulig å få BL så tidl..." Hun ga seg ikke. Da ble mannen min sint og ville ha seg frabedt den holdningen. Jeg er så lei meg nå, og gruer meg skikkelig til timen.. Veit best hvordan jeg har det selv, men blir såra av at noen tror jeg bare er ute etter en måte å sykmelde meg på!! Jeg trives faktisk veldig i jobben min, så hadde det vært opp til meg skulle jeg virkelig ønske jeg ikke hadde BL! Trenger litt oppmuntring, jenter.... Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9385076-er-s%C3%A5-lei-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #2 Del Skrevet 23. mai 2007 Drit i teite legesekretærer!! gå til legen og få henvisning til fysioterapeut og sykemelding. Dersom legen er vanskelig av seg, så kan fysioterapeut anbefale sykemelding. selv er jeg førstegangs og har vært 100 prosent sykemeldt siden min 17. uke. Til tross for at jeg har vært superforsiktig hele tiden og bare vært hjemme og til og med fått behandling, så sliter jeg veldig med bekkenet nå en måned før termin. ta vare på deg selv! heldigvis har jeg hatt en fortståelsesfull lege. husk at damer som ikke selv har hatt kraftig bekkenløsning ikke har peiling på hvordan dette er. ta vare på deg selv, forebygg og sørg for å gjøre ditt beste for å ikke måtte slite med dette i lang tid etter fødsel. om nødvendig - bytt lege!!lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9385076-er-s%C3%A5-lei-meg/#findComment-9386767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 26. mai 2007 #3 Del Skrevet 26. mai 2007 Hei! ikke gru deg til legetimen du. Hadde du samme lege ved sist svangerskap, er det lett å gå tilbake i journalen å se. Forklar at du begynner å kjenne syptomene og ønsker et bedre svangerskap enn sist da du gikk for lenge før du gjorde noe med dette. Få legen din til å evt aktivit sykemelde deg, d.v.s at du skal gå som ekstra person på vaktene. Arbeidsgiver skal ta inn en ekstra som fungerer i din stilling, så kan du være noen timer på jobb. i tillegg skal det ved en aktiv skykemeldig lages en medarbeider samtale med arbeidsgiver der man skal lage en skriftelig avtale på hva du skal gjøre og ikke. eks du kan få ansvar for medisinutdelingen og bestilling. Gå over til kun dagskift, der du får spesifikt ansvar når du er på jobb. Så bør dette bli opplyst på et personalmøte evt, slik at de andre vet at du har fått andre arbeidsoppgaver gjennom svangerskapet slik at du slipper å fortelle alle de andre arbeidskollegaene om det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9385076-er-s%C3%A5-lei-meg/#findComment-9416936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marihøne Skrevet 27. mai 2007 #4 Del Skrevet 27. mai 2007 Høres utrolig uprofesjonelt ut av legesekretæren! Hun kan ikke vite hvordan du har det! Jeg har hatt bekkenløsning/låsning siden uke 6 så jeg vet at det fint går an. Støtter deg 100%. Det eneste som egt. hjelper er å ta det mer med ro og lytte til kroppen din, dvs. sykemelde deg til du blir bedre langvarig, evt.fullt ut om det ikke hjelper med delvis. Og det er også bare tull det som legen min sa i begynnelsen av svangerskapet; at jeg MÅTTE tilbake i jobb før fødselen. Om du er dårlig kan du være sykemeldt resten av graviditeten! Sånn er det bare at noen må det og ingen kan tvinge deg til noe du ikke klarer.....Tenk på at det beste for babyen er at du blir bra til etter fødselen! Da er ikke jobben så viktig-de kan alltids finne en ny en.Lykke til og drit i alle de som ikke skjønner seg på BL! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9385076-er-s%C3%A5-lei-meg/#findComment-9421408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spilledåsa Skrevet 27. mai 2007 #5 Del Skrevet 27. mai 2007 Hei! Skjønner godt hvordan du har det! Ble egentlig litt forbanna jeg nå. Er gravid i uke 25 og har hatt BL siden ca uke 14. Gikk til fysioterapi for nakken da jeg snakka med fysioterapeuten om at jeg hadde vondt i bekkenet og hun sa det var BL jeg hadde. Hun anbefalte at vi skulle behandle og forebygge og at hvis legen skrev en henvisning at jeg har BL med gangvansker (som jeg faktisk har) så får jeg fri behandling siden jeg er gravid. Gikk til legen og spurte jeg.... Han sa at jeg ikke hadde BL og hvis jeg hadde hatt det hadde jeg ikke klart å gå, men hadde krabbet på alle fire inn på kontoret hans, ikke klart å legge meg på benken og mest sannsynelig måtte jeg avbryte svangerskapet. Man har ikke BL før man havner i rullestol og blir invalid for resten av livet.....Han hadde hatt to damer med BL iløpet av 10 år sa han. Jeg ble helt satt ut og klarte ikke å si noe tilbake, men fysoiterapeuten hadde jo undersøkt meg og jeg har jo BL... Bytta lege jeg, og fikk henvisnig med en gang. Nå har jeg vært 100% sykmeldt siden uke 10 pga. andre ting i svangerskapet, men er jo uansett sinnsykt vondt å ha BL. Virker som om det er sekretæren som er teit, for du fikk jo SM ved forrige svangerskap(hvis samme lege). Håper virkelig det ordner seg for deg. Det er kun du som kjenner din egen kropp og du ønsker sikkert å kunne gi best mulig pleie til pasientene dine også, noe du neppe kan komme til å greie med slike smerter. Skal faktisk være forsiktig. Anbefaler deg å kjøpe et bekken belte, det bruker jeg.Det holder ting på plass og er til god hjelp når jeg er ute og går. Er ingen ekspert jeg altså,er mitt første svangerskap, men som min forståelsesfulle sjef har sagt så kommer helsa først... Ønsker deg lykke til,og håper på oppdatering på hvordan ting går... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9385076-er-s%C3%A5-lei-meg/#findComment-9424102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
innocent Skrevet 31. mai 2007 #6 Del Skrevet 31. mai 2007 hei på deg den sekretæren skulle jeg likt å prata med. hun har feil jobb helt klart. Jobber også i ditt yrke å kjenner meg igjen . Har en sjef som ikke trur det finns BL. Du bør få sm , det blir ikke lettere .¨Å det e kun du selv som blir sittende med smertene . å da er det der om du står går ,sitt ,ligg ja i det hele tatt. Ta det med ro . Gjør lette ting , å ta pause før smertene river til . har selv hadd bl fra uke 5. Lykke til MVH AMK Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9385076-er-s%C3%A5-lei-meg/#findComment-9463336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå