Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 eg e så sliten eg e virkelig ikje den typiske husmor som klarer alt! eg får det rett og slett ikke til...og eg vett ikje koss eg ska få d til helle.. har grinet heile dagen nå, har uendeligt me arbeid som bare hoper seg opp mens jeg sitter her og syns synd på meg sjøl, er live virkelig sånn?? få unger og slit deg helseløs hver dag for at en ikje skal bli kvelt av regninger, husarbeid og bleier? Sko ønske at jeg var den perfekte husmor, med uendelig med energi og allti i godt humør....nå vil eg helst bare gi opp alt, kan ikje se hvordan ting skal bli enklere heller med nr.2 på vei
VinterSol+2 Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 du skal se ting virker ekstra tungt nå, fordi du er gravid! Når du ikke sliter med alle gravidtingene i tillegg, så er det også slitsomt og tøft å være forelder, men du har en helt annen energi, og kroppen samarbeider mer! Prøv å tenke fremover. La huset være litt på huet nå. Det trenger ikke være strøkent alltid. Og så har du lov å være sliten og lei innimellom.. Prøv å snike til deg litt pauser, sov når du kan! Og så kan jeg ikke få sagt det nok; huset trenger ikke være tipp topp nå. Bare gjør det mest nødvendige, og så får du ta resten seinere. Prøv å fokusere på de gode tingene. de som gjør det glad. Hvorfor fikk du barn i første omgang. Hva ville livet vært uten? antagelig kunne du ikke tenke deg å skru tiden tilbake heller. Prøv å få slappet av litt. samlet krefter. *sende litt optimisme og energi i din retning* har du noen som kan komme og hjelpe deg litt? en venninne, et familiemedlem? en eller annen? Nå er tida inne for å bruke slike kontakter! klem
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 det er vel det som har fått det til å bli så gale, har ingen som jeg kan snakke med. Har jo samboer, men hans løsning på min grining er å ta førstemann med opp til svigers og la meg være "litt alene". Tror jeg har litt problemer med å snakke med folk om følelsene mine også, redd for å virke som en taper, jeg har bare så lyst til å være flink til dette... ekstremt vanskeligt for meg å finne meg til rette i denne rollen, aner ikke hvorfor for på gode dager trives jeg helt ekstremt, men det er liskom ikke så mangen av de
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 Sleng bena på bordet, finn fram fjernkontrollen og la det flyte litt. Skubb gubben ut i rotet og la ham styre med bleier og husarbeid. Om ikke mye, så litt, ting ser ikke like håpløst ut når man er mindre sliten. Det hjelper meg i det minste, og jeg er ingen perfekt husmor. Det går litt i bølger, når alt annet hoper seg opp, synker humøret. Har grått mine modige (?) tårer over overfylte skittentøyskurver, kjøkkenbenk som flyter over av fat og alt som skulle vært gjort uten at jeg har energi til å ta tak i det mange ganger etter at jeg fikk barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå