Gå til innhold

Jeg får vel snike meg inn her igjen jeg da.. :o(

Anbefalte innlegg

JEg var jo gravid, i min 6.uke nå.. Men i går morges kom nok min lille spire ut.. Har vært til UL på ullevål i dag, de fant ingenting :o( Så nå er det tre muligheter: 1: fortsatt gravid, men for tidlig for å se noe (svært usannsynlig siden man nesten alltid ser noe i uke 6)

2: Var gravid, men hadde SA, derfor er det ikke noe der.

3: At det er en graviditet utenfor livmoren, da må jeg operere!! :o(

Tok blodprøver i dag, ogs kal ta nye på fredag, så de ser om HCg synker eller stiger..

hvis det er en graviditet utenfor livmor, hva skjer da da? Noen som har hatt dette og her erfariner? hva er grunnen til at dette skjer? Noe man kan gjøe for å forhindre det? Kan det likevel gå bra neste gang?

Jeg har jo vært gravid problemfritt en gang tidligere.

Kan man begynne å prøve med en gangd et ikke blør mer etter en SA? JEg blir ikke noe nå mer, bittelitt i dag tidlig, men ellers ikke noe..

Takk for svar..

Fortsetter under...

Har ikke svar på dine spørsmål, vil bare si at jeg føler med deg. Selv om det er et bittelite håp igjen, må det være veldig trist! Håper i alle fall at du slipper å operere, og at lykken snart smiler til deg igjen! Lykke til!

Heo Blomst75. jeg har også mistet engang i januar og jeg var 10 uker på vei, men jeg fikk beskjed på haukeland sykehust at jeg mått evente 2 pp før vi prøvde på nytt. jeg har da prøvd i 4 år og ble gravid i slutten på november men mistet i januar. men skal krysse fingrene for deg

Heisan

Jeg har hatt en graviditet utenfor livmor. Graviditen kan jo feste seg flere plasser utenfor,hos meg havnet den i hjørnet av livmor i muskelveggen,(en veldig sjelden type for utenfor) Dett ble oppdaget i ca uke 5-6. I dette tilfellet ville dem ikke operere pga at dette kunne absorberes opp av kroppen slik at det på en måte grodde bort!

Men min kropp ville det ikke sånn,hcg steg hele veien i begynnelsen før den til slutt sank,men ville ikke gro,slik at jeg til slutt måtte fjerne hjørnet på livmor,og den ene eggelederen!

Grunnen til at dette skjer vet ikke legene jeg spurte,uflaks sa de bare,og tror nok ikke man kan forebygge det på noen måte,dessverre!

Men legene var positive å sa at jeg kunne iallfall bli gravid,og at jeg fortsatt hadde likestor sjanse for å bli gravid som før! Men jeg ville ikke tåle en fødsel,må derfor ta keisersnitt om jeg blir gravid igjen!

Men jeg mener at de allerede burde klare å se om den ligger på riktig plass i ditt tilfelle!

Hele min prosess tok bortimot 10 mnd før jeg kunne prøve igjen.

Er selfølgelig livredd for at det samme kan skje igjen,men gir ikke opp,vi er i prøvinga,og skal på 7 pp om ca 10-14 dager!

Håper ikke du blir skremt,for det er ikke meningen,men jeg er ganske sikker på at de hadde sett om det låg utenfor,det er bra du får oppfølging og skal sjekke hcg,det gjorde de ofte på meg åsså!

Mange reagerer sikkert på om jeg sier at jeg hadde heller foretrukket en ma eller sa enn det jeg var igjennom,men sånn følte jeg det da!

Lykke til blomst75 Håper det beste for deg:)

Hei dere! takk for fine svar.. All erfarign er fin å høre om .... Alt er jo forskjelilg h os alle, så jeg vet at noe som stemmer hos noen, ikke stemmer hos andre..

Jeg får nå se hva fredagen bringer :o)

Ellers sier jeg til meg selv at går det ikke, så var det ikke meningen at det skulle være denne gangen.. Jeg lever i den tro at når det går galt så er det vel en grunn til det.

Så da får jeg heller håpe på en frisk liten spire neste gang, som vil klore seg ordentlig fast..

Ja, får håpe du fortsatt er gravid! Fint at du tenker slik, det kommer nok til å gå bra en gang om det ikke gjør det nå.. Men vond situasjon å havne i, kan jeg tenke meg..

Om det viser seg at du er gravid utenfor livmoren (at det befruktede egget ligger i egglederen), bør du være obs om du får plutselige sterke smerter, ofte ut mot en av sidene i nedre del av magen. En evt vaginalblødning trenger ikke være stor, men en indre blødning kan være stor og føre til sirkulasjonssvikt.

Prøver ikke å skremme deg nå altså! Kan høres veldig dramatisk ut.. Bare ring 113 om du skulle få akutte sterke smerter. Det gjelder igrunn for alle de som er/kan være gravid da.. :)

Annonse

Hei, og takk for svar!

Ja, jeg skjønte på de på Ullevål , at får jeg skikkelig vondt, er det bare å reise inni hui og hast, hvis ikke kunne man visst blø i hjel!!!

Så jeg følger med på hva som skjer.. Foreløpig har jeg egenlit ikke hatt noe vondt i det hele tatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...