Miamamma Skrevet 23. mai 2007 #1 Del Skrevet 23. mai 2007 Ser jo at flere sliter med samme problematikk som meg, men jeg lager eget innlegg. Har nettopp bedt om 1 års permisjon fra min nåværende jobb, siden jeg rett og slett ikke trives så veldig godt med den lenger. Men jeg skal søke på en ny jobb, der jeg tror jeg har rimelig gode sjanser (har riktige kvalifikasjoner og relevant erfaring, i allefall). Pr. dags dato er jeg 9 uker på vei, kan kanskje evt. få begynt i den nye jobben i august, og ville normalt hatt krav på permisjon fra midten av des. Har jo hørt at jeg ikke bør nevne det på jobbintervju, siden man faktisk kan bli forbigått, selv om de ikke har lov til det. Men vil det virke illojalt overfor min evt. nye arbeidsgiver? (-har faktisk ikke lyst til å fortelle noen om graviditeten før jeg absolutt må heller, siden jeg var gjennom en SA i februar...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9383458-tidlig-gravid-p%C3%A5-jobbintervju/
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #2 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei. Jeg ville ikke sagt i fra på intervju. Jeg kan garantere deg at du blir forbigått og ingen vil take deg for din ærlighet. Selv sa jeg i fra tidlig i forbindelse med overflytting til annet arb sted. resultat: De satte meg ned i lønn fordi jeg er gravid. Kun derfor. Dvs jeg fikk en annenstilling enn den jeg hadde fra før bare fordi jeg skulle ut i perm igjen.. Fagforeningen er imidlertid kontaktet, men du verden så demotiverende dette er blitt. Har ikke lyst til å begynne der i det hele tatt, ettersom mottakelsen er blitt alt annet enn hyggelig. Det er ikke likestilling i praksis der ute, så hold det skjult. Mye kan skje de første 12 ukene, hold det som ett argument om de skulle spørre om hvorfor du holdt tilbake info siden. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9383458-tidlig-gravid-p%C3%A5-jobbintervju/#findComment-9396286
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå