Gå til innhold

i morgen kommer barnevernet, og jeg aner ikke hvordan jeg skal takle dette... (lagt det på krangle for å være anonym også)

Anbefalte innlegg

Skrevet

i morgen får vi besøk av barnevernet...

noen som har sendt inn en bekymringsmelding og overdrevet det hele noe så forferdelig!!!

vi hadde det tøft for en stund siden, med mye krangling, alkohol fra far osv.. men dette var bare på kveldstid. jeg flyttet ut, men nå har vi flyttet sammen igjen og alt er topp!!!tydeligvis noen som ikke likte dette.

i denne meldingen skriver de at far drikker hver dag! (usant) far mishandler mor og kaster ting så de knuser (usant) far kan ikke ta seg av barnet fordi han bare drikker ( usant) vi bare krangler (usant, selvom vi som andre mennesker krangler iblandt vi også) at jeg må få hjelp til å komme meg bort fra barnefar ( hvorfor det når jeg er lykkelig) at dette har pågått i mange år ( usant, det var en mnd ca med mye krangling og alkohol, så jeg flyttet)

uff synes dette er skikkelig ille... var på møte der for litt siden og de mente at barnet vårt har tatt skade av dette...skjønner ingenting jeg!!!!

jeg har snakket med barnehagen, som bekrefter at mini er en normal treåring, far aldri har luktet alkohol, og han har vært med på alt av foreldresamtaler, påskefrokoster osv osv...

gruer meg til hva de finner ut...

for dette er skikkelig tungt, ingenting i den meldingen stemmer...

og vi aner kke hvem som har sendt den. så hvem i alle dager kan man stole på. tør ikke snakke med vene mine engang...

hva gjør de på et sånt hjemmebesøk? vi står midt oppi flytting, så alt er jo kaos her....

gruer meg så mye... bare gråter og gråter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du virkelig føler at meldingen er fullstendig feil, så tørk tårene og ta frem løvemammaen i magen din. Du har jo forklart greit i innlegget ditt over, skriv det ut og ha det som huskelapp. Hvorvidt det står på hodet pga flytting er vel likegyldig for bv så lenge det ikke er helsefarlig der?? De sjekker nok med bhg også, bra hva de sier!

Lykke til, dette klarer du!

Skrevet

Hei

For det første så skal vi være glad for at vi har et barnevern som reagerer når de får en bekymringsmelding som inneholder det som du beskriver. For om det er sant, så er det alvorlig, og bør taes på alvor.

Men for din del, du sier at det ikke er tilfelle at dere har det sånn. Da har du heller ingenting å være redd for.

Barnevernet er der for å hjelpe hele familien. De røsker ikke barna ut av hjemmet uten videre.

Det er bra at du har det topp som du sier. Da forteller du og barnefaren dette til barnevernet. Vær ærlig på problemene dere har hatt, og vær ærlig om situasjonen nå.

Kanskje vil de følge dere opp, og det er bra også, dersom problemene med alkohol og krangling skulle ta seg opp igjen.

Skrevet

Barnevernet er der for å hjelpe familien i den situsjonen de evnt er. De tar ikke barna bare fra dere. De vil hjelpe for at barna skal få det best hjemme. Så samarbeid med barnevernet er bra. Ett alkohol problem kan el være et problem uansett. Selv om det i utgangspkt ikke går ut over barna.

Skrevet

Hisan!!!

forstår deg så alt for godt her i dette...barnevernet tar somregel sin versjon av saka og legger mye mer en hva det EGENTLIG er. (SVÆRT BEKYMRA i allt en foretar seg) Har krangla med dei i 3 år nå siden dei tok min sønn da han var 3 dager gammel fordi mor fikk en fødselpsykose og det fantes ikke noe papirer på at det var JEG som var faren. Den hadde Jeg ferdig fullt ut men mor ikke fordi det ikke passet i hennes heftige rier der og da.

Barnevernet har en tendens å komme på slike besøk når det passer best for dem. Det viser tydelig her hos deg. Den rapporten som er skrevet er en god ide om du kunne få vite hvem som skrev den. Du har nemmelig rett på det og rett på om å "rette" på det som er feil der også. Noe som og er en bra ide, er å notere deg allt som har blitt sagt når du er i møte med dem. Blir rapporten av dette møte feil? er det på tide å ta kontakt med en advokat. Det er sikkert ordninger for deg også når det gjelder frirettshjelp. Jeg vil ikke legge masse stygge ord om barnevernet her fordi dei også gjør masse bra her i landet.

Håper du og barnet ditt finner ut av dette og at barnevernet holder seg nøytral og til fakta. Vær tydelig men forsiktig med hva du sier.

lykke til ;-)

Skrevet

Kan ikke si annet enn at d er kjempe bra barneværnet tar tak i det, og kommer å sjekker hjemmet deres. Sier jo litt at dere har latt det pågå i 1 mnd .

Pluss at jeg har i mitt bakhode av 1 fjær du ser er d 5 høns.

Så pynter du på sannheta...???? Må jo være en grunn til at noen er bekymra, de bryr seg vel bare om ungen din.

Skrevet

Og du anonym over her vet at det du ser er 5 ganger værre ellers?

Det er ikke alltid sånn at folk er bekymret for ungen når de melder noen desverre.Og mener folk bør tenke seg litt om før de ringer bv i tide og utide. Det kan faktisk ødelegge liv, og familier det og, om det er feilaktig.

Noen er så naive når det gjelder det der.

Og 1 mnd er jammen ikke lenge altså. Hi skriver ikke at det pågikk hver dag, gjør hun vel?

Til Hi, dette går bra. Lykke til

Skrevet

Har du tenkt mens du sitter på din høye hest, at kanskje disse folkene ikke er det beste for barnet. kjenner du HI????

Har nesten aldri møtt ei eller en som har vært fratatt ungene sine som har innrømt der og da at de er ELENDIGE foreldre. men om noen år ser de kanskje hvilken skade de påfører barna.

Vet du i det hele tatt noe om dette. eller sitter du naiv å tror at alle som føder et barn behandler ungen perfekt?

• 3 uker senere...
Skrevet

gå blant annet inn på www.barnasrett.no (er flere linker til andre sider derfra)

for oss som er i bv sine klør har man ikke så mye man skal ha sagt, bv har enerett på sannheten. får ikke skrivd så mye nå, kom tilfeldigvis inn på denne siden og ville bare gi deg dette rådet. men se inne på siden, spesielt Alvheims 10 bud. Det er mange av oss i din situasjon, og de fleste av oss er det for sent, og barna blir tatt fra oss.

Skrevet

PS, for de av dere som tror, at det er bra den jobben bv gjør, så håper jeg inderlig at bv får en bekymringsmelding om deres familie (som hvem som helst kan gjøre, utifra deres definisjon på omsorgssvikt, eller rett og slett hevn), det finnes mange nok dokumenter på slett arbeid og trakasering fra bv. FN har tatt norges bv. undersøk litt og tenk! få informasjon. jeg utfordrer dere til å se www.barnasrett.no

Skrevet

Jeg forstår hovedinnlegger bekymring utrolig godt, men jeg mener samtidig at barn og alkohol ikke hører sammen.

Jeg selv har vokst opp med rus og alkohol, og er svært preget av det.

Barnevernet er liksom der for å "hjelpe" men føler ikke at de hjalp meg så mye da jeg var mindre, annet enn å sende meg til en psykolog. Både jeg og forloveden min er delvis avholdene når det gjelder alkohol, fordi vi begge har hatt dårlige opplevelser i oppveksten av det. Men vi nekter selvsagt ikke andre å drikke så lenge de drikker med måte.

Nå vet ikke jeg hvor mye hovedinnleggers samboer evt drikker nå, eller i hvor mange år dette har pågått. Jeg forstår veldig godt at når man virkelig elsker noen (selv viten om deres uvaner), fordi min mor var nettopp slik. Hun visste veldig godt at jeg ikke hadde godt av å vokse opp i ett slik miljø, men hun følte seg veldig alene i situasjonen - ingen å snakke med. Hennes mor var også en som drakk. Hun hadde ingen som støttet seg, og det er vanskelig å trekke seg ut av noe når man ikke vet hvor eller hva man skal støtte seg til i ettertid. Jeg kan aldri tilgi moren min for oppveksten min, men likvel elsker jeg moren min og har ett utrolig godt forhold til henne.

Mitt råd til hovedinnlegger er at du fremlegger til fortvilelse til barnvernet, at du evt er redd og nervøs. Samtidig bør din samboer kunne vise til at han ikke drikker, hvis problemet er stort - evt med innleggelse. Viser man at man samarbeider, så blir utgangen av det forhåpentligvis litt lettere og bedre.

Skrevet

Du fratattomsorg!

Den siden du legger ut link om har jeg vært på tidligere. Og makan til mange psykopater der inne skal du lete lenge etter!! Henge ut andre fagfolk på den måten!!

Takk og pris for at dere er fratatt barna! Skal man kritisere barnevernet og fagfolk, så gjør det på en saklig måte. Dette er bare ris til egen bak!

Det ligger ingen troverdighet bak denne siden.

Sammenligner barnasrett.no med abort.no. Makan til lite intelligente folk skal man lete lenge etter...

Skrevet

Hvordan går det med deg, hovedinnlegger?

Skrevet

Heisann hvordan går det med deg?

Bare vær ærlig og fortell det akuratt slik det er og har vært. Barneværnet er der for å hjelpe deg, og det skal mye til for at de kan ta barnet fra deg. Dersom du ikke samtykker i det må det en dom til der dere som foreldre også her advokat.

Det er ikke bra for ungene og vokse opp i et hjem med alkohol, selv om det bare er "helge fyll" men dette hvet du nok. Dersom din man har problemer vil de nok hjelpe han til å få hjelp, eller deg til å flytte(?).

Det som er vanskelig når det gjelder bv er at vi bare får høre om de negative historiene i media, der bv har taushetsplikt og ikke har anledning til å uttale deg. Og en side har altid to sider.

Du kan også trøste deg med at de mest sansynlig vil kontakte bhg, og når bhg er så positive til barnet ditt går det nok bra.

Skrevet

Tørk tårene, dette er ikke øyeblikket for å legge seg nedpå og være svak. Engasjer advokat, det finnes advokater som arbeider bare med barne- og barnevernsrett. Søk råd om hvordan du skal forholde deg på "befaringen". Kanskje skulle advokaten vært tilstede. Kanskje er det lurt å ta opp hele seansen på lydbånd evt supplert med bilder av boligen slik den ser ut ved besøket.

En ting er sikkert, offentlig ansatte blir litt skjerpet i møte med advokat. Du har rett til å ivareta deg og dine barns interesser i møtet med det offentlige. Det kan en advokat som er spesialist på området hjelpe deg med.

Skrevet

Kjære HI. jeg ser at dette innlegget er gammelt så besøket er nok over nå.

Men mitt råd til slike besøk er bare å slappe helt av. Svare saklig på spørsmål de har og ikke hold alle piggene ute slik det høres ut som enkelte her inne har gjordt.

Barnevernet er absolutt ikke ute etter å ødelegge familier, men de skal bare avdekke om det er omsorgssvikt inne i bildet og mener de det så vil ihverksette tiltak om nødvendig.

Det skal MYE til for at de tar over omsorgen for barna.

Når jeg leser enkelte innlegg her inne som tydeligvis er skrevet av folk som ikke har verdens beste forhold til BV så får jeg desverre en magefølelse av at BV i mange tilfeller har gjordt det rette.. Holdningene de ytrer forteller meg at noe faktisk er galt.

Skrevet

HEi skjønner godt du er bekymra,men som andre her sier

Barnevernet er der for å hjelpe.

Kan tenke meg at problemene dere har hatt sikkert ikke har vært lett for noen av dere.

Kanskje vil de foreslå familieterapi for å hindre at dette skjer igjen.

En annen ting jeg vil si til deg er at ungen din uansett alder merket nok at mye var galt i den mnd du beskriver.

Da kan det være greit for dere også å få råd på veien videre.

Tror ikke du skal bekymre deg så lenge du vet du er en god mor.

Håper du har satt tydelige grenser for mannen din nå, slik at han vet at dere drar for godt dersom det skjer igjen,

Jeg vokste selv opp i et hjem preget av rus, flytting fram og tilbake flere ganger.

Det har ført til at jeg lider veldig av dette idag.

Det lå en usikkerhet gjennom hele barndommen min, hele tiden tenkte jeg når blir neste gang osv.. hver gang vi flyttet hjem igjen var jeg helt knust pga jeg visste jo det ville fortsette som før med 2 - 6 mnd o fred og ro før helvetet var løs igjen.

Håper du har valgt rett for deg og ditt barns beste.

Lykke til imorgen.,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...