Mamman til M&E Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 og, har det virket? Eks. når en tar vaksine.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Da snuppa skulle ta blodprøve da hun var ca 7 mnd sa sykepleier at hun var for liten til å få på slik krem...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Bruker det på barna på jobben. Bedøver ved blodprøver, men problemet er at årene trekker seg sammen slik at det KAN bli vanskeligere å stikke. Ved vaksiner/sprøytestikk bruker vi sjelden emla på barna fordi det er ett så kort stikk (hender vi gjør det, men da etter ønske fra foreldrene). Så vidt jeg vet skal ikke emla brukes ved vaksinering. Har ikke fått en god forklaring på hvorfor, men det står i felleskatalogen/pakningsvedlegget.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 Føler jeg har svart på dette noen ganger etter hvert, men alle andre er så negative, så da føler jeg at jeg må skrive noe... Man kan bruke det på vaksiner, det er kun når man tar "levende" vaksiner man ikke skal bruke den (vaksinen ved 3,5 og 12 mnd er ikke levende). Man kan bruke det på små barn, men ikke premature. Jeg har brukt det på min datter med stort hell. Hun gråt veldig ved 3 mnd (20 min) når hun ikke brukte det, men kom ikke en lyd når hun brukte emla ved 5 mnd. Vi brukte krem og la på plastfolie (strømpebukse utenfor slik at plasten skulle holde seg på plass. Jeg kommer definitivt til å bruke det ved senere vaksinasjoner. Det er også gjort en undersøkelse der 3 åringer ble vaksinert. Noen barn fikk emlaplaster, andre fikk placebo-plaster. De som fikk ekte emlaplaster hadde betydelig mindre vondt enn de som fikk det falske plasteret. Ingen grunn til å tro at babyer kjenner mindre smerte!!
Mamman til M&E Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2007 Flott Jeg reagerte faktisk på de svarene jeg fikk og undersøkte litt selv. Slik jeg har skjønt det kan jeg bruke det på gutten min når han skal ta 3 mnd sprøyten, og det har jeg også tenkt å gjøre. Kan jeg unngå at han får vondt, ja så gjør jeg det selv om mange nok vil kalle meg en "hønemor"
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Hvis du reagerte på de svarene du fikk, må det ha vært fordi du ikke fikk de svarene du ville? Syns da du fikk sakelige svar jeg da. PS; du er ikke hønemor om du bruker bedøvelse ved vaksine.
Mamman til M&E Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2007 Ja, selvsagt var det fordii jeg ikke fikk de svarene jeg ville ha :-) det + at jeg mener at jeg har hørt at babyer kunne bruke det. Se på spørsmålsstillingen min "er det noen som har prøvd......", IKKE "kan babyer bruke...." Skjønner? :-) Det hadde ikke noe med om svarene var saklig eller ei, det syntes jeg også de var.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #8 Skrevet 23. mai 2007 min lille gutt har vært innlagt på sykehus i 1 mnd nå.. mye blodprøver og slikt.. prøvde sånn bedøvelseskrem på begge armene, men det var til liten nytte. årene trakk seg sammen, og de hadde virkelig problemer med å få tatt blodprøver, så for barnets beste, vil jeg anbefale å ikke bruke det. ha heller litt sukkervann på lur. det hjelper som regel.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #9 Skrevet 23. mai 2007 Ved vaksine er det jo ikke stikket som er det vondeste, men når væsken strømmer inn. Det hjelper vel ikke emla mot? Og de fleste barn som blir stukket gråter ikke pga smerten, men fordi de blir holdt så hardt fast...
Mamman til M&E Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. mai 2007 Hvordan i alle dager kan du vite det anonym, at de ikke gråter mot smerten?? Ærlig talt!! Har også hørt at det ved blodprøver kan være problematisk med den kremen. Uansett, tror ikke det skader om jeg prøver, så får jeg bedømme og det hjelp i ettertid
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #11 Skrevet 24. mai 2007 Jeg tror helsesøsteren syntes jeg også var en hønemor som brukte krem (det var jeg som skrev innlegget over om at krem er bra). Jeg følte hun var litt mot det uten at hun hadde noen argumenter å komme med. Jeg undersøkte en del på forhånd og følte absolutt at det var best for min lille å bruke krem. Jeg måtte holde min jente fast ved 5 mnd vaksine - hun gråt ikke pga det iallefall. Og jeg vet at det ikke er selve stikket som er så vondt men innsprøytingen - men forskningen viser jo at det virker på de også. Når det gjelder det at blodårene trekker seg sammen gjør det ingenting ved vaksinering - man skal ikke stikke i blodåre der. Dersom du vil lese mer om det kan du google emlakrem - da får du litt mer info. Det virker som en del her inne har samme innstilling som helsesøster - de er litt mot det men har ingen holdbare argumenter mot det.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #12 Skrevet 24. mai 2007 Her er en diskusjonstråd om det samme. Her står bl.a en link til artikkelen hvor de konkluderte med at kremen virket: http://www.dinbaby.com/forum/thread/9321621
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå