Betten1 Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Nå er jeg i 21 uke med eneggede jenter. Jeg har bare lagt på meg 2 kilo er dette unormalt? Jeg har vært kjempekvalm i begynnelsen men gikk likevell ikke ned mer enn 1,5 kilo. Så til sammen har jeg vel gått opp 3,5 kilo. Jeg ser jo at magen vokser og merker at de sparker mer og mer. Men jeg har ikke blitt målt i vekt hverken hos lege eller på sykehuset siden uke 8. Er litt nervøs for dette. Hvordan ligger dere andre ann her inne på samme tid?
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Jeg er i uke 22, har lagt på meg 3-4 kg. Fornøyd med det, blir nok en del mer framover nå.
Bentus Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Bare ungene vokser og har det bra er det ingen problem,noe de helt sikkert gjør:)jeg la på meg kun2 kilo til uke 32+2 da guttene bloe født.Jeg har jo noenn kilo ekstra så jeg gikk jo ned i meg selv.
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 heia, jeg er 37+1 og veier nå like mye som da jeg ble gravid.. gikk ned ca 10 kg med en gang pga lite plass til mat:) har gått sakte men sikkert oppover igjen, og veier nå det samme. legen sier at det ikke gjør noe så lenge ungene vokser, og jeg hadde litt å "gå på" før jeg ble gravid så det er ingen fare!
bodilnf Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Den eneste måten å finne ut om det er to der er å ta en ultralyd, og det kan neppe fastlegen din gjøre. Du kan jo undersøke om det er muligheter for det hos en gynekolog eller en privat klinikk. Da må du betale selv, koster 800-1000kr. Men det er kanskje litt tidlig i uke 5 uansett.... Jeg fikk tidlig mage selv om jeg aldri har vært gravid før. Måtte begynne med mammabukser tidlig, ca uke 11 tror jeg, men mest pga at alt som strammet ble så ubehagelig. Det kan være andre gunner til at magen kommer tidlig, som at du har vært gravid før, det er mye fostervann osv. Det at du fikk tidlig mage forig gang tyder jo på at dette er noe du normalt får, selv med bare en der. Gratulerer og lykke til videre, enten det er en eller fler :-)
Solskinnsjenta Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 *fnis* jeg tror dette svaret var ment på et annet innlegg lett å ta feil
(Svanger) Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 Jeg hadde gaatt opp 3 kilo da jeg var 20 uker. Gikk ned en del i begynnelsen. De siste ukene kaster kiloene seg paa!! Er naa 33 uker og har gaatt opp 9 kilo. Det skal ikke vere noe problem saa lenge du foler deg bra, og babyene vokser.
bodilnf Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 hm, ja skjønner ikke helt hvordan dette gikk til
Sommerfuglmage Skrevet 25. mai 2007 #9 Skrevet 25. mai 2007 jeg er så misunnelig! Jeg er 21 uker på vei og har lagt på meg snart 10 kg. Jeg synes det er mye, men jeg spiser ikke mer enn vanlig. Slik var det sist jeg var gravid også, kroppen tok helt overhånd, og hva jeg enn spiste (så godt som) gikk jeg opp i vekt. Kiloene rant av i etterkant med unntak av 2 så jeg får bare stole på at kroppen vet hva den gjør denne gangen også. Jeg tror kropper reagerer veldig ulikt på graviditet, og at vi får holde humøret oppe og henge med som best vi kan. Kos deg med magen du, så får kiloene komme og gå!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #10 Skrevet 30. mai 2007 er i uke 18, har gått ned 2 kg, la på meg en del før svangerskapet da jeg gikk på hormoner i forbindelse med prøverørsbehandling, så nå er jeg på min normale vekt men kiloene kommer sikkert snart")
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå