Gå til innhold

lurer på om jeg skulle blitt sydd mer etter fødsel.. hadde ikke gyn på6 ukes konr..hvem er ansvarlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle bestille time hos lege.. tror det er noe som skulle vært sydd sammen... fikk ikke gyn unders. hos lege på 6 ukes fordi det var for mye å gjør der.. hva skal jeg kreve nå???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med å kreve? Det er ditt ansvar å ta 6 ukers kontrollen. Om du fikk time, men ikke ble undersøkt etter ønske kan du sende klage. Jeg mener at om du gikk der for å få gu-undersøkelse, men at de ikke hadde tid så burde du fått ny time. Om du nå i ettertid tar en gu og det viser seg at du bør sys på ny så får du det. Om det derimot viser seg at problemet er blitt forverret ved at det ikke ble oppdaget i tide bør du kontakte Pasientombudet ang. erstatning. Dessverre koster det ofte mer å føre saken enn hva du vil få i erstatning.

Men i første omgang bør du jo finne ut om dette er en fødselskade eller en "sy-skade".

Skrevet

Om det skulle vise seg at du trenger å bli sydd (mer) så mener jeg at dette kan ordnes i etterkant. Du bør uansett ordne deg en legetime for å få en sjekk nå så kan legen henvise seg til sykehuset om det skulle være nødvendig.

Jeg mistenker selv at jeg ikke ble sydd nok etter min første fødsel og skal ta det opp med legen min neste gang jeg skal dit. Det er synd at du ikke fikk denne sjekken på 6 ukers kontrollen. Det er lett å si i etterkant men du burde s"tått på kravan", som det heter. Trolig er en evt skade ikke umulig å rette opp i etterkant.

Skrevet

Dere som sier dere tror dere skulle vært sydd mer, hvorfor tror dere det? Hvordan ser dere ut nedentil om dere vil svare? Jeg tror nemlig jeg har blitt sydd for lite og. Ser så veldig åpent ut der nede. Samboer sier det er like stramt som før, men hvis jeg titter i speilet ser jeg helt herpet ut. Hadde satt pris på om dere kunne svare. Gjerne anonymt...

Skrevet

Hei.. (starter av innlegg her..)

Har liksom en flapp på høyre side bak "hullet" og nesten mangel på venstre side.. virker som om denne flappen skulle vært festet på andre siden liksom.. eller fjernet.. ikke noe galt med hullet.. der er det greit..

Huff.. gruer meg om jeg må sy igjen... er ikke deilig å sitte på sting.. og så svir det når man tisser... hmm.. må man så må man.. får ringe i morra.. æsj..

Skrevet

Flappen du snakker om er nok granulasjon. Helt normalt etter fødsel, og kommer mest sannsynlig til å forsvinne etterhvert.

Skrevet

Etter hvor lang tid da??

Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av å finne noen å skylde på? Er det viktigere å finne noen som er "ansvarlig" enn å få det ordnet? Jeg mener man i all hovedsak er ansvarlig for egen kropp og helse selv. Selvfølgelig finnes det tilfeller der man blir grovt feilbehandlet og det er grunn til klage. Men man trenger da ikke å gå rundt å leite etter det... *arg*

Skrevet

Du må få en ny time hos fastlegen og få de til å sjekke og si hva de synes. Om du trenger flere sting skal du henvises til sykehuset der du fødte, det er deres ansvar men du må henvises.

Skrevet

Hva er granulasjon????? har også en sånn "flapp"... mine sting forsvant og ble betent......

Skrevet

Du er selv ansvarlig for å si fra når du tror noe er galt med din egen kropp. GU er ikke standard på 6ukers-kontroll, kun hvis du mener noe ikke er som det skal. Hvorfor i all verden sa du ikke fra? Det er jo derfor du var der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...