Gå til innhold

UTROLIG dårlig barnehage!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagen til dattera vår er så utrolig dårlig, i alle fall hennes avdeling! De er syke stup i ett, får ikke vikarer heller. Ok, det er vel noe de ikke kan noe for, men når de en sjelden gang er fulltallige, skjer det aldri noen aktiviteter. Barna bare driver rundt på egenhånd, de voksne virker som de er lei jobben sin, bare suller rundt de og. Ukeplaner får vi foreldrene bare en gang i blandt, og på den står det som oftest svært lite, annet enn møtevirksomhet for de ansatte. Dersom det står en aktivitet de skal, som å male, er det nesten garantert at det ikke blir noe. Og de kommer med de rareste unnskyldninger. Huff, vi er så fortvilt jeg og pappan. Det som er verst, er at de ansatte, særlig lederen, blir så fort fornærmet når vi tar opp noe, samme hvor hyggelig og diplomatisk jeg legger det frem. Er så redd det skal gå ut over tulla mi. De er så uproffe at jeg er redd de da ikke vil behandle henne "snilt". Jeg har prøvd å høre litt hva de andre foreldrene syns, men de bare viker unna med blikket og sier de er fornøyde. Tror ikke de tør heller å ta opp noe. Men de kan da UMULIG være fornøyd med bare å ha barna vandrene rundt uten mål og mening. Er nesten ikke leker der heller.

Datteren min godtar å dra i barnehagen, og tror hun synes det er helt greit, men det er heller ikke "JIIPPPI" heller, hun vil helst slippe skjønner jeg. Føler det er litt overgrep å sende henne dit noen ganger!

Hva hadde dere gjort, noen råd, anyone????? Helt forvilt, jeg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt til en annen bhg da.

Skrevet

Jeg hadde rett og slett krevd et møte med leder. Dere har krav på å få vite hvordan dagene forløper seg. Hva lærer deres barn? Hvilke bøker leser de? Hvilke sanger læres? osv.

Vår barnehage har et mål for hvert barn. De minste skal kanskje lære å gå eller lære å leke alene uten voksne osv. Vi får hele tiden vite hvordan dette utvikler seg. Selv barnehager har læreplaner de skal gjennomgå. Jeg hadde iallefall krevd å få vite hvordan læreplanen deres er.

Skrevet

Tusen takk for svar!

De har en læreplan, jeg har sett den, men den følges ikke!!! Det er problemet med alt, at det ikke blir fulgt opp. De sier de har mål for hvert barn også, og når jeg spør om hvordan det går med målene (som tydelig ikke ikke nådd), får jeg bare til svar at de ikke har fått jobbet med det som planlagt pga mye sykdom, og det kan de ikke noe for. Øverste lederen i barnehagen er det ikke noe tak i! Hun er hyggelig, men sier bare "ja og ha". Hun er mest opptatt av å være populær hos de ansatte.

Vi har selvfølgelig søkt om bytte av barnehage, men står på venteliste. Noen må slutte for at vi skal få plass, og selv da er det andre foran oss!

HI

Skrevet

kanskje vurdert å se litt etter en dagmamma til at dere fikk noe svar ang barnehage, men sjekk alle kriterier for hva som skal til for å være dagmamma og slikt. har sett mye rart!!! men er pågangen stor og tilbudet lite er det kanskje litt vanskelig å få noe bedre. men undersøk litt. ang barnehagen hun går i, er den kommunal er det jo forskrifter som skal følges, kanskje det er et utvalg som finnes som kan hjelpe dere. vet desverre ikke så mye om sånt, men noe må det jo være. noe høyere opp enn bare lederen i deres barnehage. håper det blir en løsning på ting. og til de foreldrene som ikke tør å stille opp for dere, de kan ikke være mye inntressert i at deres barn har en fin hverdag, at de lærer noe og at de har noe positivt igjen av dagen. da blir det penger rett ut av vinduet spør du meg. lykke til og bra gjordt til dere:)

Skrevet

Jeg ville ha tatt det opp m den som er leder i foreldrerådet i barnehagen også. Denne personen skal ha jevnlige møter m ledelsen, og er et ledd man kan bruke til å ta opp nettopp slike saker. Er selv leder og har hatt et par lignende situasjoner( ikke helt samme problem men), og har tatt det opp på disse møtene. Alle saker har blitt tatt alvorlig og blitt både utredet og gjort noe med, samt at vi har fått en tilbakemelding fra både ledelsen og de som har tatt opp problemet. Det er jo slik det SKAL fungere iallefall.

Skrevet

Ja, vi har funnet ut at vi må gå til leder av foreldrerådet for å ta det opp der. Det fungerer overhodet ikke slik det er nå. Føler jenta mi hadde hatt like mye utbytte av å bli plassert i lekebingen på Ikea hver dag.

Tusen takk for svar alle sammen!

HI

Skrevet

Jeg ville sendt en klage til Barnehageseksjonen i kommunen. Sånn skal det ikke være. Man skal selvfølgelig kunne kreve at læreplanen følges, og hvis det blir for mye avvik så må det settes igang tiltak. Ring kommunen og hør hvilke rettigheter dere har.

Skrevet

Send en klage til bydelen, de plikter at ta det opp med barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...