Gå til innhold

Vært på UL,skjønner ingenting!HJELP!!


jente08&jente2010<3

Anbefalte innlegg

Da jeg var 5 uker på vei var jeg på UL på Volvat. der viste det seg at hjertet ikke slo enda, ettersom det var såpass tidelig.Fosteret ble målt der, og det var 3,5mm.og plommesekken så vi nesten ikke. dette er da 14 dager siden.

Idag var jeg på ultralyd igjen, er da 7+1 på vei. denne legen fortalte meg at fosteret var 3mm langt, og at jeg var såvidt påbegynt 5 uker.

Men det som jeg reagerer på er at forsteret er mindre enn det han på volvat målte for oss, det kan da ikke krympe?

Og nå slo jo hjertet, så må da være lengere på vei? og plommesekken var jo blitt kjeeemmmppee stor....

noen som skjønner noe av dette?

Blir helt rådvill jeg...aldri hørt på maken... det må da være noe galt?

men virker jo ikke sånn ettersom hjertet slo...??

Håper på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at det var riktig første gangen da? Jeg tenker at det var litt tidlig å se det i uke 5?

Altså, jeg vet ikke, men hvis han legen sa det var ok nå..

Håper alt er som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo tenkes at han mente fostret var i sin 5.uke, men det stemmer jo ikke helt med lengden på fostret...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han legen på volvat, som jeg vart hos første gang, han var veldig seriøs, målte opp på skjermen osv. han var veldig flink:)

så ja, jeg vet det var riktig da. han legen idag hadde det skikkelig travelt...syns alt virker veldig rart jeg... og da jeg var hos legen på volvat, ble jeg jo flyttet 3 dager tilbake av han også...så syns det er merkelig...så er jo blitt flyttet tilbake med 2 1\2 uke. så snart har jeg jo eggeløsning da jeg hadde mensen jo..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det stemmer ikke med lengen. og hvordan kunne han måle fosteret kortere nå? enn det legen på Volvat gjorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Forhold deg til legen på Volvat du, hvis du mener han gjorde den mest grundige jobben. Var selv borti noe lignende, var på to UL tidlig i svangerskapet, der terminen på de to hadde tolv dagers mellomrom. Ble kjempebekymret for at noe var galt, og at fosteret mitt ikke vokste riktig. Men på den ordinære ul i uke 18 fikk jeg satt termin til samme som min menstermin. Fikk beskjed om at den ene legen nok hadde slurvet.

 

Men har du en veldig dårlig magefølelse er den enste måten å bli klokere på, å ta ende en ul.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sikkert den andre som gjorde en dårlig jobb... sånn som den første jeg var hos, som ikke så hjerte slo (jeg mente jeg var 9+2), og satte meg tilbake 3 uker... i går var jeg hos en ny, som hadde bedre utstyr og målte skikkelig. Satt fram igjen 3 uker, så hjertet slo og itillegg så han et hematom, som gjorde at jeg har blødd :-)

legene kan oxo ta feil ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass ja..så det er flere som har hatt sånne opplevelser...

jeg har bestilt ny ultralyd time på volvat imorgen...

jeg mener, jeg har jo en god magefølelse selv....mener selv at jeg er i 7uke...så syns alt var så rart...

og hvis det bare er 3mm så er det jo noe galt...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR BRUKE SÅ MYE ENERGI OG PENGER PÅ ALT DETTE UL-STYRET SÅ TIDLIG??? Du må jo bli helt sprø av å gå rundt å tro at noe er galt hele tiden. Hva med å ta det som det kommer, og få en ul i uke 12-13 på et sykehus? Da er embryoet forhåpentligvis større, og det er lettere å få svar. Kan UMULIG være bra for den lille at man tar så mye ul, og at du går rundt å stresser med slik hele tiden. Tenk på før i tiden da, da hadde de ikke mulighet til å se babyen da... Måtte jo bare ta alt som det kom, og for det meste så gikk det jo bra. Nå er det bare hysteri som er ute å går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst folk har lyst til å bruke id å energi på dette så syns jeg di skal få lov te d..visst di føler seg tryggere av den grunn så er d bra for di..ul er ikke skadelig for fosteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var legen som ville ha meg på UL nå, ettersom jeg har mistet før...!! og selvfølgelig vil jeg jo sjekke hva dette er, for han ene legen må jo ha sett helt feil...da blir man jo litt i tvil...det skal jo ikke være mulig...!!! at fosteret er mindre, men hjertet slår...

la meg få gjøre som jeg selv vil... mitt liv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønne deg godt eg..hadde jammen blitt forvirra jeg også...stå på å jeg håper dere finner ut av d :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helt enig.... vil jo gjerne finne ut av det:)

skal på ultralyd imorgen tidelig så:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la deg provosere tonje!

 

AT NOEN GIDDER Å BRUKE MASSE TID OG ENERGI PÅ Å FORTELLE DEG HVORDAN DU BURDE FORHOLDE DEG TIL UL OG DENSLAGS ER JO BARE HELT KOMISK! HAR NOEN ET PROBLEM MED AT DU ELLER ANDRE TAR TIDLIG UL OG BEKYMRER SEG FOR DET ENE ELLER DET ANDRE, SÅ FÅRESLÅR JEG AT DE DROPPER Å LESE DE INLEGGENE DET GJELDER. INGEN VET HVA BAKGRUNNEN FOR DINE VALG ER, OG DU HAR INGEN GRUNN TIL Å FORKLARE ELLER UNNSKYLDE DEG HELLER!!!!!!!

 

ER DET MULIG??????

 

Jeg skjønner at du er bekymret tonje, men du kan trøste deg med at hjertet slår! Da er jo alt sansynligvis bra. Men som en annen sa over her: har du mulighet- ta en ul til. Og fortell om problemet på forhånd, så han/hun tar seg GOD tid til deg!

 

Lykke til!

 

'Feig og anonym for første gang'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler jo på en måte at man må unnskylde seg da... når man får sånn slengt.

ut ifra det jeg føler, er dette en spesiell situasjon...:\

alle oppfatter ting ulikt. og det må vel være opp til meg hva jeg vil bruke penger på.

jeg har vært mistet 2 ganger før, ene gangen hadde jeg en SA på bursdagen min, satt å silblødde halve dagen, andre gangen hadde jeg en MA, noe som ble oppdaget i uke 9, hadde dødd i uke 5:( så derfor er jeg bekymret. er mye pga at disse tingene har skjedd på dager i livet når de helst ikke burde skje..

så føler selv at jeg gjør det rette.

nå har jeg kansje forsvart meg..men hva annet kan man gjøre?

 

takk for støtten anonym;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o)

 

....det som ikke er bra for spiren er at vi bekymrer oss for mye, så jeg støtter deg fullt ut i valgene dine. Er i samme båt selv;o)

 

'feig og........'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den kjipe anonyme har ingenting med deg å gjøre :-)

gi faen i sånne meld ... la ikke en kjip anonym få styre dine følelser :-)

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Tonje. Stakkars, du skal ikke måtte forsvare deg fremfor slike feiginger!!! Det er ditt liv ja. Og bare du blir beroliget, så har ikke noen andre noe de skulle sagt. Vet det er vanskelig men ikke bry deg om anonym her. Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om, for har selv blitt "mobbet" vekk fra her... Men fant ut det ikke var verdt det å bli lei seg, så jeg kom tilbake bare for å provosere og irritere anonyme her inne =) De får bare bruke sin energi på slik negativitet, så kan vi andre bli kjent å ha det gøy sammen istedenfor. Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk laila:) men man føler man må forsvare seg...når andre folk stiller spørsmål med mine private valg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det er best å få vite konkret om man har noe å bekymre seg for, ja. -Har selv mistet, og vet hvordan det føles. Jeg tror ikke disse anonyme har noe erfaring med denne følelsen, så ikke bry deg noe om det, Tonje.

Bra om du holder oss oppdaterte på hvordan det går, og om du får noen endelig beskjed om hvor langt du er på vei.

 

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...