Gå til innhold

Hjelp meg noen...vært hos gynekologen i dag:/

Anbefalte innlegg

Jeg gikk i utgangspunktet fordi jeg har småblødninger i hytt og pine. Begynte å spotte på dag 20 i syklusen, er på dag 26 nå. Ultralyden viste at de slimhinnene som skal bygge seg opp til mensen var helt tynne, så det er ingen mens i sikte i nærmeste fremtid. Jeg har heller ikke hatt el. som jeg vet om.

Men så sa han at jeg kunne forsøke pergotime, og jeg fikk resept på det og noe greier som heter primolut.

Han var så hastig og lystig at jeg ikke fikk spurt om alt jeg ville. Jeg har jo "bare" vært uten pillen i 4 mnd nå, så synes det er litt merkelig at han skriver ut dette til meg allerede.

Er det noen som vet om det er greit å bruke det så raskt etter pilleslutt, hjelper det kroppen til å komme i gjenge igjen?

Noen med erfaringer å dele?

Fortsetter under...

jada, jeg har brukt pergo, en får det for å fa igang eggløsinga, og jeg har hatt to kurer, fill el på begge to, første gang var sambo borte så vi rakk ikke og nå sist fikk jeg blødning 8 dager etter positiv el test og jeg var til gyn idag og de trodde jeg hadde hatt en tidlig abort. men ikke noe farlig å ta sånne tabletter,primolut gjør at du skal få mensen og på 4 eller 5 dag begynner du med pergo og går på det i 5 dager, og fra 4-10 dager etter siste pille kan du forhåpentligvis vente eggløsning.Lykke til

Ja, jeg synes det var merkelig selv. Spurte ikke engang om det. Leste litt rundt her nå, og ser mange må gjennom div. undersøkelser før de får det + at mannen ofte må sjekke svømmerne sine først.

Jeg skjønte det slik at jeg kunne ta det for å få igang el.

Men nå ble jeg litt skeptisk til om jeg skal ta den kuren eller ikke...

Tror nesten du må kjenne litt på det selv, om du ønsker å ta kuren eller ei. Vil du fortsette å prøve uten kunstige hormoner en stund til? Det er jo bivirkninger med alle typer legemidler, så du må nesten selv se om det er verdt det. Du MÅ ikke ta de selv om du fikk resept. Vil verken råde deg til det ene eller det andre, jeg. Tror du selv har svaret innerst inne hvis du bare leter ;-)

Takk for svar.

Jeg er litt frustrert nå.

Føler det var penger ut vinduet hele det der gynekolog-greiene. Jeg gikk dit for å finne ut hvorfor jeg blør! Sitter her nå og vet fremdeles ikke hvorfor + en haug med andre spm ang denne pergo-kuren som han ga meg. Får bare ta det som det kommer.

Annonse

Hei! Vi er i samme situasjon! Jeg får ikke mensen jeg, så har liksom ikke fått prøvd noe særlig. Har hatt mensen to ganger siden september, så det var på tide med en tur til gynekologen. Der fikk jeg de samme tablettene som du hadde fått. Men jeg fikk null informasjon. Skjønte det nå gjennom ditt innlegg at det er slik pergotime jeg skal til så fort mensen kommer. De tablettene du fikk skal du gå på i ti dager, og to dager etter pilleslutt skal mensen komme.. jeg er på den dagen da mensen skal komme, men det er ikke noe spor til den enda... uff... Jeg er så frustrert!

Skjønner deg godt! To ganger siden september er lenge å vente! Hehe...ser det er en liiiten forskjell her. Jeg slutter ikke å blø (slimhinnene mine er syltynne og har ikke el.) og du har mangel på blødning. Kan det aldri være en mellomting!?! Huff...;)

Nei, altså, jeg fikk pergo uten å ha spurt om det. Jeg ble litt perpleks og da jeg kom hjem fant jeg masse spørsmål jeg gjerne skulle spurt han om.

Det står at jeg skal ta primolut-tab. 3 ganger daglig i 10 dager. Jeg tror ikke han sa at mensen måtte komme etter akkurat to dager. Jeg tror jeg fikk beskjed om at 5.dagen etter siste primolut-pille skulle jeg begynne på pergo-tabl. Eller har jeg misforstått helt nå?

Da har du fått samme beskjed som meg.. Ja vi kunne ha delt litt på det slik at vi kunne ha fått normale sykluser :)

Ja du skal ta de morgen, middag og kveld i 10 dager. Og mensen skal komme 2 døgn etter at du er ferdig med de tablettene. Da du har fått mensen så skal du ringe legen din og få de eggløsningstablettene. De skal du ta fra syklusdag 5 til til og med dag 9.. Så skal el komme etter det..

Blei dette rotete forklart eller skjønte du det? heheh... litt vanskelig og forklare på melding slik :)

Jeg fikk resept med en gang på begge to jeg. Har ikke vært hos legen, gikk til privat gynekolog.

Det var en av grunnene til at jeg ble litt skeptisk til dette, leste her om mange som måtte gjennom grundige undersøkelser før de fikk disse tabl. Og jeg har jo ikke sjekket noen ting ennå.

Når har du tenkt å begynne på de primolut-tabl. da?

Åja.. Jeg fikk disse primolut tabl. for 12 dager siden.. Sitter nå og venter på mensen.. For de skal gjøre så mensen kommer. Så når jeg har fått mensen (forhåpentligvis i morra) Så skal jeg ringe til gynekologen å få de andre tablettene..

Jeg har oxo lest om mange som må gjennnom mange tester før de får slike tabletter. Jeg hadde bare en vanlig sjekk hos gynekologen, og da bare ga hun meg de tablettene. Sitter her selv uten så mye informajson om disse tablettene! Synes det er dårlig gjort for oss egentlig.. Jeg visste ikke at det var pergo jeg skulle begynne på før nå jeg.. hmm...

Ja, det er dårlig med informasjon! Jeg fikk ikke med meg i det hele tatt at man skulle få mensen etter de tabl. før jeg skulle ta pergoen.

Lykke til i morgen, jeg krysser fingrene for deg! Gi gjerne en lyd om du vil dersom du får noe mer info:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...