Gå til innhold

Trenger virkelig deres synspunkt nå: Har to barn fra før, har hatt 2 MA og en SA på rad... Håper dere har tålmodighet med meg...


Positiva

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie så kort jeg klarer:

 

Har to barn. Har ikke mistet før eller mellom disse. har prøvd på nr 3 i nesten ett år, men det har endt i MA, SA og MA.

 

Gikk til gynekolog for oppfølging denne gangen. Stusset litt på et par ting: Da jeg tok HCG i uke 5/6 var den på 3700, og 6 dager senere var den på 5900. jeg reagerte på at den hadde steget så lite, men kontorsøsteren mente det var bra så lenge den steg. Da jeg skulle på Ul i uke 7, sa gynekologen at HCG så fin ut ... jeg stusset igjen og spurte om den ikke var lav og at den egentlig skulle doblet seg annenhver dag. Dette har jeg jo lest FLERE steder! Men han sa nei, det var ikke alltid så... Fant ingen hjerteaktivitet på UL...ble bedt om å komme tilbake over helgen (TORTUR!!!!!!!), og da konstanterte han at det dessverre ikke var noe håp. Han vil sende meg til utredning så fort graviditetshormonene er ute av kroppen.

 

Før utskrapning i går, kom jeg i prat med overlegen på Kvinneklinikken på sykehuset. En kjempesøt, behagelig og flink dame som tok de siste ul og sjekkene på meg. Jeg fortalte henne om HCG målingen og det første hun sier er: ja da har HCG steget, og så sunket igjen fordi det har gått galt. AKKURAT det jeg trodde! Hun mente også at det ikke var noe galt med mannen min eller meg, men at vi bare har hatt max uflaks. Hun skyldte heller på dårlige sædceller.. Siden vi har to vellykkede svangeskap bak oss, har jeg bevist at kroppen klarer å bære frem barn, og vi har ikke noen genetiske feil oss imellom. Det som også taler til vår fordel (dette er alt ifølge denne legen) er at jeg har hatt forskjellige typer aborter (altså MA og SA). Det betyr at det ikke er ett mønster i det.

 

SÅ..... Hun anbefalte meg å vente med utredning, prøve igjen, men å ringe til henne med en gang jeg blir gravid igjen, så skal hun følge meg ukentlig med ultralyd og sprøyter med ekstra HCG.

 

Hva tror dere??

 

Mannen min er skeptisk og mener at hun tar for lett på det, og at vi ikke orker å gå igjennom en sånn påkjenning igjen. Jeg har veldig lyst til å stole på henne og har mye mer tillit til henne enn til gynekologen....

 

HJELP!

 

Håper noen har tid til å sette seg litt inn i dette.....?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg føler virkelig med deg! Men hvis du er klar for nr. 3 og du tror du har psyke til å takle en evt. ny motgang (som det IKKE er sikkert at trenger å komme), så hadde jeg grepet fatt i denne hyggelige kvinnen med begge hender. Hun hørtes veldig fornuftig ut - og det er jo en kjempefordel at du føler deg trygg hos henne.

 

Nå kan jeg ikke sette meg inn i hvordan det er å miste flere ganger (har bare mistet en gang selv), men jeg kan lett tenke meg at det må være et helvete. Men nå har jo dere bevist at dere kan få friske barn - hele to ganger! Da må det jo først og fremst være tilfeldigheter at det har gått galt de siste gangene. Vil du angre hvis du venter på utredning, og de konkluderer med at de ikke kan finne noe galt med noen av dere? Bare en tanke...

 

Uansett hva du velger, så må du ha LYKKE TIL! Ønsker deg alt det beste for fremtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lik min historie dette :) Vi fikk 2 barn (en sa mellom disse) Når vi skulle prøve på nr 3 fikk vi motgang. Ble gravid 3 ganger på ett år, men endte i sa alle gangene. Noen mnd gikk, og ble gravid igjen. Denne gangen endte det i MA. Fikk da noe utreding, men de fant ikke noe som tilsa at det var noe "galt" med meg. Deretter gikk det nesten et år før spira satt igjen! Og denne gangen gikk det bra :o) Har nå ei skjønn jente på snart 2 år :)

 

Jaja, så var det på`n igjen da, ville ha nr 4 :o) Mistet en gang i MA i høst. Er nå gravid igjen, er i 12 uke nå, så motet er på topp :o)

 

Så, det går an! Samme som deg, hadde jeg ikke noe mønster i når jeg mistet. Og det er jo forsåvidt positivt. Vil ønske deg lykke til, håper spiren din sitter snart, og blir i 9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har selv en liten gutt, og hadde ikke hatt noen aborter før han kom. men etter han kom, kom også problemene. jeg har hatt 4 spontanaborter. dette er ganske mye, og har vært rimelig tøft. men gyn. tok meg på alvor, og ga meg medikamentet pregnyl. det er egentlig et prøverørs medikament, men benyttes på dem som mister, for at kroppen ikke skal støte ut fosteret. det er "falskt hcg" på en måte, så hcg vil stige, og ikke la det synke. Dette gjør da at det ikke vil bli utstøtt slik som med dem som har habituell abort. Han sa at dette medikamentet har VELDIG gode resultater, og han hadde hatt 8 pasienter på dette, og INGEN hadde mistet. ALLE led av habituell abort før. jeg er nå 10 uker påvei, og er kommet over min magiske grense for flere uker siden :-)

 

annbefaler deg å høre om denne medisinen..... jeg hadde ikke gitt meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innlevelse og engasjement! Godt å høre at dere har mer eller mindre samme synspunkt som meg. Tror nok vi prøver igjen;o)

 

Fylt opp til desember & Anonym: Godt å høre flere som har vært igjennom det samme, men som det har gått bra med. Betryggende å vite at man ikke er alene. Takk for at dere deler med meg:o)

 

Håper vi prates snart igjen:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Huff...skjønner godt hvordan du har det nå...jeg har selv abortert 3 ganger på rad, 2 MA og en SA på under et år, jeg fikk samme beskjeden som deg på sykehuset, om max uflaks og hun mente at vi skulle prøve igjen fremfor utredning. Og på fjerde forsøk lykkes vi:-) fikk ekstra oppfølging hos gynekologen jeg bruker med UL hver uke får å se at det vokste som det skulle og atdet var liv, så det kan godt være at det klaffer for dere også!! Det kan jo være at det er sånn at noen av oss bare har mer uflaks enn andre og at det ikke trenger være noe "galt" som gjør at vi mister.

Jeg er selv gravid igjen nå, er i uke 8, og er kjempenervøs...skal på tidlig UL om en uke og håper alt er bra da.

 

Håper dere finner ut av det! jeg ville ihvertfall prøvd igjen. Dessuten må jo hun vite hva hun snakker om siden hun er overlege på kvinneklinikken...du blir jo ikke det helt sånn uten videre. Hun sier vel ikke sånt uten å ha noen holdepunkter, og erfaringer.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk anonym- blir mer og mer håpfull jo flere jeg leser om som har vært gjennom noe liknende.

 

Ønsker deg MASSE lykke til denne gangen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...