fremtidoghåp Skrevet 23. mai 2007 #1 Del Skrevet 23. mai 2007 Ville bare kommentere innlegget lenger nede på siden. Først av alt er jeg lei for at du får kommentarer fra moren din om at du mister fordi du "stresser" for mye med det. Da oppfatter jeg det som om hun mener at du mister rett og slett fordi du tenker for mye på det eller er for opptatt av det. Det er slett ikke sikkert at dette er grunnen! Hadde det vært meg, ville jeg kanskje på en pen måte gjort moren min oppmerksom på at slike kommentarer ikke akkurat hjelper. Så til innlegget mitt. Det var ment som hjelp for dem som faktisk har mulighet til å gjøre noe med stressnivået sitt. Kanskje kan det at det er blitt utført en slik undersøkelse, bidra til at de neste gang lettere kan bli sykemeldt dersom de feks. opplever mye jobbstress. Eller kanskje kan de redusere antallet "prosjekter" i hus og heim i en tid. Vi er alle i forskjellige livssituasjoner. Likevel mener jeg det er riktig på dette forumet å tipse hverandre om hva man tror var årsak til at det gikk galt eller hva man har lest kan hjelpe for at det skal gå bedre neste gang. Noe av det man finner ut i forsking, er ikke så kjekt å høre dersom man ikke har mulighet til å gjøre noe med dise faktorene selv. Men for andre kan det jo være en hjelp, og da mener jeg at man kan ikke bare la være å opplyse om slikt! Selv har jeg dessverre en type stress i mitt liv som ikke er mulig å gjøre så mye med. Så for meg hjelper det ikke akkurat å få høre at jeg bør prøve å ikke stresse. Men for dem som har en mulighet til å gjøre noe med livs-/jobbsituasjonen sin, kan det forhåpentligvis være en hjelp. For å ta et annet eksempel: jeg leste en gang for lenge siden noe om økt abortrisiko dersom man laget mye mikroovn-mat. Selv har jeg ikke mikrobølgeovn. Men informasonen vil jo likevel være nyttig for dem som bruker en slik ovn mye. Da vil denne informasjonen forhåpentligvis hjelpe dem til å redusere bruken av mikroen. Jeg er lei for det hvis du følte deg såret av at jeg formidlet resultatet fra denne undersøkelsen. Det var slett ikke meningen. Men jeg mener fremdeles at alle slike studier kan gi oss nyttig info, så får det være opptil hver enkelt å avgjøre om vi selv har anledning til å gjøre noe med dette eller ikke. Når det er sagt, så ønsker jeg deg alt godt (og en skjønn liten 2008-baby for oss begge! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9381142-til-kirsty/
kirsty*2barnsmamma Skrevet 23. mai 2007 #2 Del Skrevet 23. mai 2007 Heisann! Ja jeg vet du ikke mente noe vondt med det...jeg tenkte lenge før jeg svarte men jeg følte jeg bare måtte fordi som sagt er det så mange slike innlegg på bli gravid (der kommenterer jeg dem ikke lengre). Her inne og på sliter forumet har det heldigvis ikke vært sånne og disse forumene er en trygg sone for meg. Så jeg ble rett og slett redd for at slike innlegg skulle florere, for selv om du skriver om sykelig stress, ikke sånn 'dagligdagstale stress' såkan andre her inne tolke det som det og da har vi slike innlegg her og... Jeg har sagt ifra til min mor, hun ble fornærma da. Hun burde tenke seg om siden hun har hatt SA\er selv og begge søstrene hennes har hatt sa'er... men enkelte tenker bare ikke. Alle som har diagnose habituell abort har rett på sykemelding hele 1 trimester og man kan få den utvidet hvis nødvendig, så det er viktig å formidle her inne. Ikke alle vet sine rettigheter, og det kan hjelpe med masse hvile og lett mosjon. Du har rett i at det er viktig å ta vare på oss selv når vi er gravid og ikke ta på oss ting som ikke er nødvendig, jeg ville ikke ha begynt med flytting når jeg er gravid for å si det sånn :-) Så det har du rett i. Det som bekymra meg med innlegget ditt var overskriften, da fikk jeg så¨nt flash back til de sårende innleggene på bli gravid... Håper jeg ikke såret deg med svaret på innlegget ditt. Ønsker deg også alt godt fremover!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9381142-til-kirsty/#findComment-9381803
fremtidoghåp Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 23. mai 2007 Helt i orden! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9381142-til-kirsty/#findComment-9382404
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå