Gå til innhold

Noen i Australia?

Mamma So

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei!

Det jeg savnet mest var faktisk Pampers bleier. De har veldig dårlige bleier der. Vi forsøkte å få bleier fra Asia men vi ga opp. Det ble til at besøkende tok med seg så mye de kunne når de kom nedover.

Perth er full av norske sykepleier studenter, så for meg på 37 år var ikke det gruppen for meg. Jeg vet faktisk ikke om det er en norsk forening der, men jeg tror ikke det. Det er ikke noe som man ikke finner der, men jeg synes ikke at det var så bra utvalg av barneklær. Jeg er veldig glad i Polarn o Pyret, så jeg fikk ned litt klær hjemmefra. Klærne er rett og slett dårlig kvalitet og upraktiske. Perth er ikke verdens navle, og bærer preg av at det faktisk er den mest isolerte storbyen i verden. Når vi var på rundreise på østkysten var det som å komme til et annet land. Barnehagene er ikke etter norsk standard. Så jeg hadde min 2 åring i barnehage 3 timer to ganger i uka, for å få litt avlastning. Ellers så er jo strandlivet fantastisk, det er havet og strendene jeg savner. Vi bodde i Glendalough, og hadde jeg reist dit igjen ville jeg bodd i Hillary. Der er det barnevenlig, og strendene er beskyttet av rev som igjen tar det meste av bølgene. For havet kan være farlig. Det var dager da vi ikke turte å gå ut i bølgene. Vi opplevde også druknings- ulykker. Konklusjonen etter mitt opphold i Perth er en opplevelse jeg ikke ville vært foruten. Men planlegg godt, og bosted er nok alfa og omega for en bra hverdag.

Lykke til!

Tusen takk for tips. Skal hamstre Pampers før jeg drar, og kjøpe inn barneklær i større størrelser.

Vi hadde tenkt på Cottesloe eller Scarborough området, kjenner du til dem? Barnevennlige?

Hva med voksenklær, har de mye fint (til billig penge) eller lønner det seg å kjøpe det også her før en drar?

• 3 uker senere...

Hei igjen!

Ville helt klart valgt Cottesloe. Scarborough er en ungdomsplass.

Klær er billig i Australia. Men det kan være lurt å ta med en god fleece jakke og en tynn vindtett jakke. Vi kom dit i oktober og hadde med for lite varme klær. Vinden blåser gjennom marg og bein. Når du har opplevd sommeren, blir 15- 20 grader kaldt. Her hjemme går vi i t-skjorte i 15 grader, men der går du i jakke i 15 grader. Under 30 grader på sommeren er "kaldt". Sommeren kan bli varm. Men som regel så kommer den såkaldte "Friodoctor" inn midt på dagen. Det er aldså vinden,som hjelper deg med å holde ut. Kommer ikke doctoren er det best å holde seg hjemme i et avkjølet rom hvis du har barn.

Lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...