Gå til innhold

Akkurat begynt i ny jobb

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har skrevet under på arbeidskontrakt. Fant ut at jeg er gravid i går :D

Begynte i denne jobben den 3 mai.

Om jeg blir kvalm, bør jeg jo sykmeldes, men får dårlig samvittighet.. Ikke lyst til å si det enda heller.. Vente til sommeren er over..

Hva ville dere gjort? Det går vel ikke utover jobbkontrakta at jeg er blitt gravid?

Fortsetter under...

Jeg var i den situasjonen sist jeg var gravid. Hadde fått fast jobb 1 mnd før jeg fant ut jeg var gravid. Ble veldig trøtt og uvel, så jeg valgte å fortelle det ganske tidlig til sjefen. Tror jeg var 8-9 uker på veg. For meg var det veldig lurt. De forstod hvorfor jeg var fraværende og fikk gjort mindre, og fikk forståelse i stedet for mistenkelighet. :o) Fikk også ros for at jeg valgt å si det. Sa det ikke til flere i starten.

Sjefen min var bare positiv og sa at det var det samme om det skjedde nå eller om tre år. De hadde jo ansatt meg for mer enn ett år. Nå er lillegull ett år og jeg er gravid på ny. Har vært i jobb siden nyttår og skal ha i desember. Fikk samme reaksjon denne gangen. Bare gratulasjoner.

Når noen ansette unge kvinner kan de ikke bli for overrasket over at de blir gravide. Jeg er helt sikker på at arbeidsgiveren din vil ha deg for mer enn ett år, så du må bare fortelle det når du føler du må. Føler du det går utover jobben din, ville jeg sagt det, så forstår ledelsen hvorfor.

Og når det gjelder sykemelding og kvalme. Det er ikke sikkert du blir kvalm. Heller ikke sikkert du blir sykemeldt. De fleste blir ikke det.

LYKKE TIL!

Jeg begynte også i ny jobb i mai.... 1 mai. Er gravid, 6+2. Har enda ikke sagt noe til sjefen og gruer meg halvt i hjel!!! Det er ett lite firma og bare meg og ei til som jobber der, utenom sjefen da... Vet at det kommer til å komme som ett sjokk på han, tror ikke han regner med at jeg er gravid eller kom til å bli gravid med det første.

Det som er verst er at jeg har veldig mye ansvar og han stoler på meg! Han hadde en ansatt som han var veldig missfornøyd med, som han nettopp sparket. Derfor synes jeg at jeg har sviktet han, siden jeg har blitt gravid! BLAH!

Må også legge til at han er en venn...

Jeg kommer til å si det med en gang jeg har vært på tidlig UL, men tror jeg kommer til å lyve...si det var ett uhell....

Men han kan ikke sparke meg? eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...