Gå til innhold

Oppdatering etter Ullevål-besøk


Blomst75- 24.07.05 +

Anbefalte innlegg

HEi dere ( som vil lese)..

 

Da har jeg vært på Ullevål.... Takke meg til det sykehuset! Jeg blir alltid så godt mottat der, at hvis jeg noen gang må på et annet sykehus blir jeg deppa :o)

 

Vel, kom altså innt il UL. Hadde bittelitt blødning i dag tidlig også..

På UL så de ingenting.. HVilket jo egentlig er utrolig kjipt, det vil jo mest sannsynlig si at jeg mistet min lille spire i går...

MEN, med tanke på hva utfallet/konklusjoene ti legen ble, så er det jo ikke det verste som kanskje.

Hun sa at en av følgende tre ting her skjedd/kan skje.

1: Som er det beste, men MINSt sannsynlige:

At jeg er gravid, men at det fortsatt er for tidlig å se noe på UL (de pleier nesten alltid å se noe i uke 6, derfor er dette ikke spes. sannsynlig)

2. Som er det nestebeste, men kjipt!:

At jeg har abortert, og derfor ser de ingenting på UL.

 

3. At det har oppstatt en graviditet utenfor livmor, i eggleder. Da må man jo evt operere.

 

For å finne ut av dette tok de blodprøver for å måle HCG, skal tilbake på fredag og ta en ny, så ringer de meg på ettermiddagen da med svar. Stiger den må jeg vel da sjekkes igjen, men da er vel synnsynligheten for grav.utenfor størst. Synker den, viser det at jeg har abortert.

 

Det som jeg synes er dumt, er at hvis det var en abort, sa de at man burde vente til etter neste vanlige mens med å prøve igjen.. ÆSJ! Jeg vil jo ikke vente mer med prøvingen, jeg vil jo ha en spire NÅ!!! Men men, de sier det er best så..

 

Så da blir det spennende å se hva blodprøven sier... Jeg får vel si jeg håper at den synker da, ettersom sannsyligheten for vanlig graviditet er så liten. Hun ene sa noe om at av og til så skjer jo befruktingene senere en antat osv.. men det vil jeg ikke tenke på, tror bare jeg skal slå meg til ro med at vi mest sannsynlig må prøve igjen :o(

 

Vel, da er dere oppdatert...

HVordan er det med dere som har opplevd SA, ventet dere en periode med å prøve igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, dette var trist. Fint at du føler deg ivaretatt da, det er jo også viktig. Jeg ventet en mens før vi prøvde igjen, men det varierer fra lege til lege. Noen sier en mens eller to, andre sier at kroppen ikke blir gravid før den er klar for det uansett. Mange mener at legene ber deg om å vente en mens for å lettere å kunne bestemme termin( og det stemmer jo til en viss grad) Jeg har også en venninne som ble gravid etter en sa uten mens imellom, og hun mistet på nytt. Legen hennes hadde sagt at det var større sjanse for å miste to ganger etterhverandre når man ikke hadde latt kroppen komme tilbake i ordning( mens imellom) Som sagt så varierer det litt. Forstår godt at du ønsker spire, men jeg ville ha ventet en mens immellom før ny prøving, da slipper du usikkerheten rundt terminen din neste gang, du kan lettere finne ut når sånn ca du har EL, du kan lettere teste rundt IKM dagen og ikke minst det kan være fint å vite når man ble befruktet sånn cirka dersom det mot formodning skulle bli vekstavvik hos babyen din senere i svangerskapet.

 

uansett hva du velger, lykke til. trist at du opplever dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar!

ja, jeg har tenkt på det at det sikkert er en grunn til at de sier det, hun sa jo at det er bedre, for da er hormonbalansen slik den bør være osv.. Og jeg har da tenkt på om sjansen for å miste er større.. Og DET vil jeg jo ikke.. Så kanskje vi burde vente da....

 

Det er litt som da jeg tok ut hormonspiral, første gangen fikk vi beskjed om at vi kunne prøve med en gang.. Det gikk på 1.forsøk og alt gikk bra (det er nå lille snupp på snart 2).

Nå sist da jeg tok den ut, fikk jeg beskjed om å vente en mens før vi begynte.. Det gjorde vi.. Da tok det 3 pp, og endte da ikke så bra..

Men alt det er nok tilfeldigheter..

JEg får dobbeltsjekke med legene igjen år jeg vet 100% hva utfallet blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...