Gå til innhold

Hmmmm det eneste som hjelper mot kvalmen er.....


*Vetlis*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff, den kvalmen er ekkel.. Det er helt forferdelig å være kvalm.. Var det litt i 2 uker i forrige svangerskap, jeg. Hååååper jeg slipper unna nå.

 

For meg hjalp cola, sitroner og gelepulver med sitronsmak. Helt utrolig hva man kan spise/maule som gravid, hehe..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appelsinjus og frukt mentos funker også rimelig bra, å for ikke å snakke om heksehyl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm ja ekkel denne kvalmen, er ikke så ille som med første mann, da lå jeg rett ut å spydde i mange mnd. Uansett så er det forferdelig å gå med magevont og kvalme. Gidder jo ingen ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spyr ikke. Men jeg er kvalm hele dagen. Noen ganger tenker jeg at det ville vært bedre å spydd og blitt ferdig med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det akkurat slik. Spiste hvert 20 minutt og ble oppblåst og fikk hard mage. Kvalm, uggen og brekte med hele dagen. Begynte med SeaBand og gikk til akupunktør. Ble mye bedre etter 2 aku.behandlinger (to dager etter hverandre). Hadde min 3. aku i dag (en uke siden sist) Anbefales på det sterkeste!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seaband fås kjøpt på ulike helsekost forretninger. Det er armebånd med akupunkturkule som skal plasseres på håndleddene. Å være kvalm er ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vetlis :o)

Jeg hadde akkurat som deg. Kvalm uggen sliten hele tiden. Ville bare gå å legge meg i øyeblikket jeg slo opp øynene om morgenen. For meg har akupunktur vært redningen. Har hatt 5 behandlinger, og den siste for 1 uke siden, og er mye bedre. Er litt dårlig på ettermiddagen før middag. Jeg synes også det hjelp veldig med varm mat. Nå er kvalmen dempet såpass mye at jeg tror det funker med seaband, og masse mat. En lettelse!!! ....masse hvile er kjempeviktig!!!

 

Riktig god bedring :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En positiv ting med kvalmen er i hvert fall at mange sier det er et bra tegn på at kroppen din jobber med graviditeten. Dvs at da er sjansen stor for at alt er bra!

 

Ellers anbefales tørre og kjedelige ting som flatbrød og rugsprø. Ha alltid med deg slik at du aldri blir skikkelig sulten! Snakker av erfaring her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han derre dr. oz sa på oprah at man kan måle tre finger bredder opp fra håndleddet og trykke inn. Det er et kvalmepunkt, og hjelper visst veldig.

Lykke til me kvalmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...