Gå til innhold

Har sett denne Puregon-video'n,ble litt redd jeg......

Anbefalte innlegg

Jeg er absolutt IKKE glad i sprøyter,og skal begynne med Puregon-pennen om ca 1uke.

Hvordan skal jeg klare å stikke den nålen inn i magen min????:(

Hvor langt inn skal jeg stikke??

Er litt nervøs for dette,og dagen nærmer seg..

Videoen var veldig lærerik da,så må sitte med den foran meg når jeg skal stikke.

Er det noen erfarne stikkere her som kan gi noen råd?.....

Fortsetter under...

Hei

Første gang jeg skulle sette prøyten, kom jeg så vidt borti huden. Au, au, au. Jeg tenkte at dette aldri ville gå. men så tok jeg meg hardt sammen og stakk nålen helt inn. Det gjorde absolutt ikke vondt i det hele tatt. det er kun det aller ytterste hudlage som merker det i deet su stikker, men det varer i under 1 sekund.

Med hånden på hertet, det er ingenting å grue seg til. Det gjør vondere å klippe tåneglene :o)

Hei,

jeg fikk mannen min til å stikke den første. Bare hold ut en hudfold (valke:) , pust dypt inn og mens du puster ut setter han sprøyten i hudfolden, og trykker inn rolig. Eller gjør det samme selv. Jeg lover deg du kommer til å le, du kjenner INGENTING. det er ikke vondt i det hele tatt, fordi nålene er så tynne.

Du skal stikke den helt inn, men du holder ut såpass mye hud at den går på en måte bare i huden likevell. Jeg fikk opplæring av sykepleier, skal du ikke få det?

Lykke til!

Hej

Jag vet ikke om jag kan ge så mye råd om hur man gør, men jag kan lova dig att det IKKE gør ont.

Jag var litt pysete de førsta dagarna så min sambo fick sette sprøyta på mig. En dag var han ikke hemma så jag var bara tvungen og gøra det alena. Då blev jag sur før jag kænde i princip ingenting nær spissen gick igenom.

Han hade rett, det er bedre og gøre det sjelv.

Det gør ikke mer ont en ett blodprøve, og det er max vad det kan kennas.

Jag stack nålen nestan ænda in tror jag, litt sån på sned, det knotiga var og få tømt sjelva innehållet ettersom toppen på pennen snurrer, men det får du snabbt teknik på.

Jag tittade åt ett annat håll precis når jag stack mig det hjælpte.

Lycka till

Hei Manga.

Takk for svar til deg også!!:)

Tror nok ikke jeg lar mannen min stikke nei,he he.

Jeg fikk litt informasjon om denne pennen,men ikke så bra og detaljert.

Jeg gidder ikke å ringe å mase heller,så jeg prøver å følge denne video'n og rådene deres jeg:)

Takk;)

Annonse

hei du:) ikke uvanlig med litt stikkefrykt! mange blir litt klamme i hendene og svett i pannen av dette! Men, det går veldig bra. Husk at det er en subcutan injeksjon, altså den skal bare såvidt under huden. Nåla er veldig tynn og ikke lang.

Klyp en folde i huden, og ta fart og sett den inn ganske raskt. Det gjør absolutt minst vondt da. Selve væsken som skal inn setter du litt langsommere, og dette kan jo svi litt i etterkant, men selve sprøyte settingen er ikke smertefullt. Kun nervene som nok spiller deg et puss:) hilsen en sykepleier, lykke til:)...

Jeg har sprøyteskrekk selv.Men det gikk overraskende bra!Den første sprøyta satt mannen min, jeg turte ikke. Men det gjorde ikke vondt, så de neste tok jeg.Og alle 3 forsøkene.

Det går nok greit skal du se.D r bare å sette den første!Hopp i det!

Ikke ta den langsomt, gjør det med en fast hånd, vær bestemt.

Klyp deg evt et annet sted på kroppen om d r mulig.På den måten kan du "villede" det vonde.Om du skjønner.

Masse lykke til!

Klem klem klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...