*Gravid snart??* Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Hei! Noen som kan hjelpe meg...? Jeg har vært på igigi.com -- fikk et tips om den siden hos noen her inne. Skal ha meg kjole til et bryllup i sommer. Skal være gjest, ikke brud.. Nå tror jeg at jeg har funnet drømmekjolen.. Men jeg forstår ikke de amerikanske størrelsene.. Noen som kan hjelpe meg...? Tusen takk!
timich Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 http://www.onlineconversion.com/clothing.htm Her finner du "kalkulator" som regner om kles- og skostørrelser.
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Amerikanske festklaer har en tendens til aa vaere mindre enn vanlige klaer paa stoerrelsene. Dette gjelder spesielt brudekjoler--men kan ogsaa gjelde andre penkjoler...dersom det er en slik du skal bestille. Jeg pleier aa bruke str. 42 i Norge og bruker til vanlig12 i USA. Men da jeg giftet meg sist sommer maatte jeg opp i 16 i brudekjole, selv om jeg til vanlig bruker 12. Enkelte vanlige klesmerker bruker jeg ogsaa str 14 i, saa jeg tror det varierer en del fra merke til merke ja... Jeg ville ha sendt inn noeyaktig maal av meg selv foer jeg bestilte noe fra utlandet. Da blir det lettere aa beregne. Da jeg giftet meg hadde jeg fem "bridesmaids" og tre av disse var i Norge da vi bestilte kjolene. De sendte inn noeyaktige maal til kjolebutikken, og alle fikk riktig stoerrelse--men det var andre stoerrelser enn jeg ville ha kjoept dersom jeg skulle bestemt. Min erfaring er derfor at aa sende inn maalene naar du skal kjoepe pentoey kan vaere lurt.
Gjest Ut på tur Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 jeg ville ha sendt inn mål uansett jeg... i dag er det desverre ikke kommet noen standard på størrelser (det jobbes med det i EU ) så hver eneste produsent har litt sin egen variant av størrelsene
Kamilia Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Hei! Jeg har kjøpt kjole på Igigi. Hvis du går inn på kjolen du ønsker skal det stå "sizechart" rett ved der du bestemmer størrelsen. Hvis du går inn der står målene på bryst, liv og hofter i de forskjellige størrelsene. Det står i inches, men du skal kunne forandre det til cm nederst på siden. Det gikk kjempefint for meg. Var litt i tvil om størrelsen fordi brystmålet mitt gikk over i en større størrelse. Kjøpte derfor den største kjolen. Den passet supert, måtte bare sy den inn litt under armene. Lykke til! Håper du finner ut av det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå