Gå til innhold

Kan man spise salami når man er gravid?


3småskatter:0)

Anbefalte innlegg

Heisann:0)

Jeg lurte på noen ting angående hva man kan og ikke kan spise når man er gravid?

 

Jeg husker at det har vært snakk om at det kan være farlig å spise salami men jeg lurte på om dette er en myte eller er det slik ennå?

 

Ett annet spørsmål er om det er greit å spise speilegg med hel eggeplomme?

 

Jeg er enormt glad i dette,men selfølgelig holder jeg meg unna hvis det er farlig for fosteret...

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salami kan jeg ikke huske å ha sett noe om å holde seg borte ifra, men rå eggeplomme skal du ikke spise som gravid.Stek den og kos deg:-)

Ellers er det spekemat, måtehold med tunfisk bla som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk beskjed fra min lege at jeg ikke skulle spise salami som var mer enn 3 dager siden den var blitt åpnet... tror du skal steke egget ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fryse salamien og la den ligge i fryseren 2-3 dager, etter det kan du spise den. :)

 

Eggeplomme har jeg faktisk ikke hørt noe om, men nå er ikke jeg så hypp på stekt egg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan man ikke spise eggeplomme? Jeg spiste tre kokte egg her om dagen... Blir det definert som rå eggeplomme? Nå ble jeg litt bekymret :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff... nå må dere slutte å være så hysteriske!

det er ikke bra for barnet i det hele tatt at dere nesten kverner istykker hjernecellene deres over hva dere kan og ikke kan spise. man skal spise vanlig sunn mat! herregud, det ble da født unger før i tiden og, og i alle u-landene hvor de spiser både det ene og det andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør være forsikt med biff tartar, kjempesterk mat og rakfisk. Ellers er det bare å spise. Jeg spiste masse eggerøre, spekekjøtt og spekepølse da jeg var gravid de første to gangene. Faktisk ble kvalmen litt mildere om jeg spiste spekeskinke. Så bare kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på www.matportalen.no. der finner dere råd om hva dere ikke bør spise. Som gravid skal all mat være behandlet godt. Spekemat kan inneholde en spes bakterie som er skadelig for fosteret, pga at dette kjøttet ikke er kokt eller stekt på noen måte. (Salami er speket kjøtt).

 

Jeg mener ikke man skal være hysterisk, men en bør ta hensyn til dette så langt det lar seg gjøre. Dette er foskning som er gjort så å totalt overse dette syns jeg er uansvarlig overfor det ufødte barnet.

 

Lykke til jenter:) Det er masse god mat en kan kose seg med.

PS. Eggerøre er godt stekt/kokt mat, så helt ufarlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...