Gå til innhold

Planlagt keisersnitt

Anbefalte innlegg

Jeg skal til samtale med sykehuset 11. juni ang. henvisning fra fastlegen og psykolog i foribndelse med planlagt keisersnitt. Jeg gruer meg skikkelig. Er kjempe redd for at jeg møter "vrangvilje" fra sykehuset selv om jeg har en god støtte i psykolog som har uttalt seg i forhold til mitt ønske om planlagt keisersnitt. Er det noen som har positive erfaringer med slike samtaler på sykehuset?

Jeg kan nevne at bakgrunne for søknad om keisersnitt er fødselsangt og har hatt spiseforstyrrelser siden jeg var tenåring. TAkk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9378363-planlagt-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.... =o)

Ikke noe og grue seg for, jeg hadde henvisning fra lege og phsykolog også pga av fødselsangs, var til samtale for en uke siden og jeg fikk innvilga, første hun sa var at så lenge jeg har snakke me phsykolog så har på en måte hun tatt seg av det og "overtale" deg til normal fødsel hvis du skjønner meg ?? ekke så flink og forklare, men allt i allt de kommer nok til og prøve seg, men de kan ikke tvinge deg. går nok kjempe fint jeg grua meg skikkelig, men ekke noe og grue seg for.

Men hvilken sykehus skal du til da ???

Går nok kjempe fint, lykke til da må si ifra åssen det går da =O)

Takk for svar. Jeg tilhører Bærum sykehus og det er dit jeg skal den 11. juni. Tror sikkert det går fint, men dette er så følsomt tema for meg og jeg er redd jeg bare bryter sammen hvis jeg møter vrangvilje. Hjelper jo ikke akkurat at hormonene mine er helt i ulage om dagen;o)

Jeg har bare positiv erfaring med samtalene jeg har hatt om planlagt KS. Begge mine samtaler har vært ved St. Olavs Hospital i Trondheim.

1. gang var for 3 år siden da jeg ventet min førstefødte. Da hadde jeg henvisning fra spesialist, så det gikk egentlig veldig greit. De ordnet omtrent opp dette seg i mellom. Da vi (jeg og min mann) kom til samtale sa legen at han måtte opplyse om det negative og positive tingene om både vanlig fødsel og planlagt KS, så det gjorde han. Etter det spurte han oss om hva vi ønsket, og vi sa KS. Da ringte han til fødeavdelingen og bestilte dato med en gang.

Denne gangen hadde vi ikke med noen uttalelse fra lege eller spesialist. Vi tok det opp på egen hånd at vi ville ha en samtale med overlegen på avdelingen. Det fikk vi og etter 5 min samtale med han i forhold til forrige KS etc ringte han ned på fødeavdelingen og bestilte dato.

Veldig greie samtaler, så vi har ingen negative erfaringer. Vi hadde stålsatt oss litt på forhånd begge gangene i forhold til at vi vet at mange har store problemer med å få gjennomslag for sine synspunkter, men dette gikk helt fint.

Vil virkelig anbefale de som ønsker KS på St. Olavs å få snakket med Overlege Bolås (tror det skrives sånn). Veldig trivelig lege:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...