Gå til innhold

8 måneder- må sovne med puppen i munnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som har gode råd for avvenning av pupp som sovemiddel? Min lille gullunge vil ikke ligge i egen seng, og sovner ikke for natten uten å "puppes" i søvn..

Det hadde vært deilig å ha den friheten at også pappaen kunne legge babyen innimellom:o)

Gode råd mottas med stor takknemlighet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vet ikke om du har introdusert grøt enda, men det ble redningen her. Ble kjempesliten av at han kun skulle ammes i søvn. Min baby er nå 7 mnd og jeg har fullammet for inntil 3 dager siden. Jeg har prøvd å gi han grøt tidligere, men han har ikke villet ha det og (heldigvis) for 3 dager siden fant jeg en grøt kombinasjon som han likte :o)

Nå har jeg 3 dager på rad gitt han grøt mellom 1900 og 1930 og han har nesten sovnet i stolen mens han spiste. Når han har fått nok grøt tar jeg han ut av stolen og gir han nan fra flaske og da sovner han på fanget og jeg bærer han i sengen og da sover han til ca 0100 og da får han pupp igjen.

Absolutt verdt ett forsøk hvis du ikke allerede har prøvd det da.

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg fullammet til hun var i overkant av 6 måneder, og nå får hun både middag (kl 15.00) og grøt kl 19.00. Hun blir veldig trøtt mens hun spiser grøten, men problemet er å klare selve innsovningen alene. Hun har aldri tatt flaske, så jeg vet ikke om dette er noe jeg bør introdusere nå..? Aller helst ønsker vi å kunne legge henne i egen seng, og at hun finner søvnen selv.

Skrevet

Ja, skjønner problemet. Må jo være deilig å kunne legge de små og at de sovner av seg selv, men så langt har vi dessverre ikke kommet her.

Skrevet

oi har du gjort deg selv en aldri så liten bjørnetjeneste? ;)

Skrevet

min erfaring er at det er lettere å avvenne flaske enn puppen, så at flaska kan være en erstatter i en periode som pappan kan hjelpe til + legge inn gode rutiner som dere gjør fast; Spise grøt, vaske, få på pysj og ny bleie, tannpuss, kose litt, lese bok, synge rolig...ja du tar tegninga, noe som passer dere.

Deretter når dere har fått en fin rutine ville jeg nok tatt en ferber light metode for å avvenne flasken og så lære henne å sovne helt selv.

Derimot er det jo absolutt ikke sikkert hun aksepterer flaske...da ville jeg fremdeles gjort det med faste rutiner (for alt jeg vet har dere det, du skrev bare ikke noe om det) latt pappan ta det værste i begynnelsen og rett og slett være litt tøff...kanskje litt skriking må til, men hun begynner jo å bli stor nå og det er jo ikke så ille bare man går inn innimellom og viser at du er der...

hva synes du? en ide? det er vanskelig det der altså, men anbefaler å ta tørnen. Min eldste ammet jeg i søvn til hun var 1,5år så og si, SLITSOMT...sluttet å amme da og holdt vel på 0,5 år oh holde rundt henne til hun sovnet (SLITSOMT)...hun sovner selv nå da etter en skikkelig Nannyhjelpkur.

Med Olivia gjorde jeg som rådet jeg gav deg og det funket veldig bra og tok ikke mange dagene. Da sov hun hele natten også.

Skrevet

Her gir jeg grøt kl 19, så tar jeg kveldsstellet og så får hun flaske med morsmelk eller mme (alt ettersom hva jeg har), og da sovner hun av seg selv. Kan jo være greit å prøve med flaske.

Her om natta våknet snuppa kl 02, og jeg måtte opp og lage mme...hun fikk flaska i sengen sin (vet ikke om det var noe sjakktrekk da men...) og når hun var ferdig sovnet hun med en gang. Jeg har hatt sinnsykt god nytte av den flaska, så håper din også kan ta den og at det da letter dere litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...