Zupermam Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 ny prikktesting i dag påviste altså latex-allergi, OG soya-allergi... heldigvis ikke støv og midd da... Latex-allergien gjør at vi må være litt forsiktige med å spise banan og kiwi... ( veldig moden banan gikk visst an) Andre der ute med barn som har det? Dumt spørsmål men; hva med regnklær etc? vil han reagere på det etterhvert? ... arrrghh.. at han skulle få alt dette da, stakkars! ( finnes heldigvis latexfri kondomer han kan bruke sånn 20 år fram i tid, hihi)
Kristine :-) Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Hei! Kjenner ei dame som har utviklet latexallergi. For henne er det veldig alvorlig. Gradvis blitt verre. HUn kan f.eks ikke ha leker med latex i huset. (Måtte kaste datterens dukker). Heller ikke kan hun gå inn i barnehagen pga regntøy og støvler. Hun blir også dårlig av å være i bil og i rom med gulvbelegg. Dette har utviklet seg over lengre tid. Håper alt går bra med barnet ditt og at han ikke får det så alvorlig. Men jeg ville vært veldig forsiktig og holdt han unna mest mulig av produkter som han kan reagere på. Søk råd hos spesialister på dette området. Mener hun har fått behandling i Porsgrunn og Bergen, men er ikke sikker. Lykke til!!!
-Petrine- Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Lillebroren min hadde latexallergi da han var barn. Utviklet det trolig pga latexsmukker. Nå er han 17 og tåler heldigvis latex. Han tålte som barn ikke:egg, melk, hvete, soya, torsk, rå frukt, nøtter, banan, og mange dyresorter. Nå henger bare pollen, nøtte og dyrehårsallergien igjen. De fleste vokser heldigvis slike allergier av seg, og det er jo supert! I stedet for regntøy kan du bruke vanntette dresser som Reima.
nytt familie medlem på vei Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Hvor gammel er gutten din? Min er 8 mnd og jeg synes han klør veldig etter å ha spist banan og avokado... kan det være latex-allergi eller er han for ung???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå