Gå til innhold

Noen tips å komme med?


Danselettbatterinna

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke bare kvalm, men jeg spyr også. Veldig slitsomt og irriterende. Har skikkelig dårlig matlyst, og bare jeg åpner kjøleskapet så brekker jeg meg. Noen som har noen tips til hva jeg kan spise for å holde kvalmen borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt lik! Kaster opp av alt! Lukt også.. Har gått ned over 5 kg på 3 uker, og hvis jeg går ned mer enn 2 kg til måtte jeg ta noen prøver og kanskje på sykehuset for å få intravenøst.. Legen min sa at man kan ta 1/2 Postafen om dagen.. Du får den på apoteket uten resept! Den varer i 12 timer og er egentlig en reisesyketabblett.. Men står i bruksanvisningen at den demper kvalme/brekninger ved operasjoner etc. Og det står ikke at den ikke kan tas av gravide!! Står bare at man skal prate med lege først!! Så du burde nok spørre din lege først!

 

Tok min første i sted og det er deilig!!! Første gang på 3 uker jeg har klart å holde på litt mat!! For man må helst spise lite og ofte, så ikke magen får kjempemasse å jobbe med på en gang.. Da slipper den å bli så "tung"

Ingefær skal hjelpe (men jeg brakk meg av bare lukta)

litt salt kjeks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! i mine tre første måneder var jeg helt avhengig av akupressur armbånd (heter seaband og du finner de på apotek)

Tok ikke sjangsen på medikamenter..men jeg var heller ikke like dårlig som deg,da!

Men, prøv armbåndene! Eller stimuler punktet selv, du finner det ca to fingerbredder (målt fra hånda) opp på underarmen, mellom to sener! 1 av 10 har ikke dette punktet, men prøv å "let" deg frem, du er gjerne litt ømmere på dette punktet enn ellers!

God bedring, og jeg kan trøste deg med at kvalmen vil gi seg etterhver! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...