Gå til innhold

Noen som vet?

EliSue

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt alt dette med pengen jeg!!så er det noen andre her som vet??:D

Jeg har forstått det slik at jeg kommer til å få foreldrepenger, og jeg kommer til å gå ut i 1år i permisjon, å da får jeg 80% av lønna jeg tjener nå..

så er jeg lærling, å da får jeg fødselsstipend der, å viss typen tjener under 22000 så får jeg ca 8000kr i fødselsstipend i mnd..+ at jeg også kan få borteboerstipend og grunnstipend..

har jeg forstått rett??:D

Fortsetter under...

Tror nok d.. men er ikke sikkert du får foreldrepenger hvis du får stipend.. får du både stipend og lønn nå så gjør du sikkert d, men dersom du bare får en av delene nå må du sikkert fortsette med bare en av delene når nurket kommer til?!?!

jeg ville tatt meg en prat med arbeidsgivern og tatt en telefon til lånekassen.. eller bare rett og slett søkt på stipend og permisjon, og du må jo på trygdekontoret for å søke om foreldrepenger (evnt engangsstønad dersom du ikke får begge deler) uansett, så da kan du jo bare høre med de der..

men hvis du har termin i juli, ville jeg fått gjort det på trygdekontoret så fort som mulig, de vet hva du har rett på, og dersom du ikke får foreldrepenger, så skal engangsstønaden betales ut tre uker før termin, og det er jo behandlingstid på sånt, så jeg ville tatt trygdekontoret først, og så fort som mulig:)

håper du fikk noe uttav dette:p (litt forrvirra jeg og, men prøve lell:p)

OH SHIT!!! da får du en del du da;)

du får jo barnebidrag oppå d igjen også:P så du er vl i beste situasjonen i forhold til å bli mor så ung:) jeg får jo kun bidrag og engangsstønaden pluss stipendet.. ikke vet jeg hvor lenge jeg får fødselsstipend heller ettersom jeg tenker på å prøve å fullføre neste år som deltid/privatist:(

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...