Gå til innhold

Har noen av dere hatt mange aborter pga overvekt????

Anbefalte innlegg

Hei! Har slitt med å bli gravid, og det viste seg at mannen har dårlig sædkvalitet, og jeg et snev av endometriose. Har derfor gått på Rikshospitalet til assistert befruktning. Har blitt gravid på 4 forsøk, men mistet hver gang. For 3 mnd siden ble jeg gravid uten behandling(et lite under), men det gikk dessverre også dårlig. Legen mener at det kan ha noe med min overvekt å gjøre. Veier nå 95 kg, og klarte faktisk å gå ned til 85 da jeg gikk på Riksen, men det gikk jo ikke allikevel. Har spist på meg noen ekstra kg for hvert forsøk som har gått i vasken. Er det noen av dere som har hatt samme problemer pga. overvekt? Blir så fortvilet, for jeg vil ikke ta flere forsøk før jeg har gått ned en del, men mangler litt motivasjon oppi alt dette......

Fortsetter under...

Hei...

Det var forferderlig trist å høre... :(

Jeg har bare hørt om at overvekt kan føre til at man ikke blir gravid, ikke som årsak til at man mister, men dette vet jeg ikke noe om...

Jeg slet med å bli gravid, det gjorde jeg, men ikke mistet slik som du har gjort...

Uansett så ønsker jeg dere en masse lykke til... Tvi tvi... Håper det ordner seg for dere...

Har aldri hørt at en kan mist pga.overvekt.Mitt første svangerskap var eg 112 kilo når eg vart gravid,og hadde absolutt ingen problemer i svangerskapet foruten svangerskapsdiabetes som eg regulerte med kosten.Denne gangen var eg 116 når eg vart gravid,det tok litt lengre tid å bli gravid men det er nok pga.vi ikkje var like aktive på den fronten 2.gangen.Er no snart 7 mnd.på veg,og har ikkje hatt noe problem denne gangen heller pga.vekta.

Eg har høyrt at det kan vere vanskelegare å bli gravid dersom ein er overvektig enn om ein er normalvektig, men eg har aldri høyrt at overvektige opplever spontanabort oftare enn andre...

No veit eg ikkje kor høg du er, men eg var henholdsvis 84 og 96kg (174cm) då eg blei gravid med mine to, og eg har ikkje opplevd spontanabort. Det er mange her inne som viser at høg vekt ikkje treng å vere noko hinder i å fullføre eit svangerskap...

Eg kan godt forstå at motivasjonen til å gå ned i vekt uteblir i ein sånn situasjon... Har du gått på kurs nokon gong (f.eks. Grete Roede)? Det hjelpte meg då eg hadde kjørt meg heilt fast i eit hjørne og ikkje hadde eit fnugg av motivasjon.

Håpar alt ordnar seg for dåke, det er forferdeleg urettferdig at nokon skal måtte slite sånn for å få barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...