Bergene Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Hun gjør dette veldig ofte, hele døgnet, ganske slitsomt, har bare noen få pauser. Til og med i søvne driver hun på, bare hun sover tungt nok da, før hun til slutt våkner av det. Virker som om det er fordi noe gjør vondt i magen eller noe. Hun klarer aldri å rape etter måltidet, men hvis hun klarer det senere så gir kavingen seg øyeblikkelig en stund. Men ikke alltid det gir seg da heller, noen ganger er det bare nye raper som må ut. Også kaver og strever hun, lager disse lydene, griner og må ta skikkelig i når hun bæsjer. Og det tar veldig lang tid før hun har fått ut bæsjen. Men vi kan distrahere henne noen ganger, finner hun noe å se på, blir bysset og bært, synget og snakket til, glemmer hun det et øyeblikk. Noen som har opplevd maken? Virker som om hun sliter med luft smerter, men hun hyler jo ikke...Bare hvis vi ikke plukker henne opp, da hyler hun til slutt etter lang tid med kaving.
Bergene Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 22. mai 2007 Sorry var veldig mange , i det innlegget :-P. Men ikke så lett å skrive rett med en hylende unge. Plukker vi henne ikke opp, hyler hun til slutt. Men hun slutter som sagt når vi distraherer henne. Kan ligge i vuggen uten å kave så mye om det står klassik musikk på, hehe. Eller vi bærer og bysser.
Mikroline Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Har du prøvd minifom eller fenikkelte? Det kan hjelpe på luft i magen, hvis det er det som plager henne. Min sønn var også plaget av luft i magen da han var liten, og hos oss hjelp minifom godt. Hvis vi ikke gav ham litt før måltidene på dagen, kavet han masse, særlig når han skulle legges. Han skrek ikke noe særlig, måtte bare streve sånn med å prompe og hadde vanskelig for å finne ro. Da han var ca 3mnd sluttet vi med minifom, og da var det ikke lenger noe problem. Kanskje dette kan være verdt å prøve? Hvis du forresten har hørt at minifom er skadelig, har jeg snakket med folkehelsa, og de sier at det ikke er noen grunn til å frykte skadevirkninger av dette ettersom det brukes i kort tid og ikke tas opp av kroppen. Forøvrig tror jeg også fenikkelte virker på samme måte, men det har jeg ikke prøvd.
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 En beskrivelse av dattera mi, egentlig.. Har ingen råd å gi, men trenger selv, så jeg dytter denne opp jeg:)
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Jenta mi er tre mnd nå og hun var akkurat som din de første to mnd. Hun kremtet og gryntet og styrte noe voldsomt hver gang vi la henne ned. I tillegg gulpet hun mye og hun ble værre og værre, helt til hun fikk problemer med å ligge i det hele tatt. Da bare brekkte hun seg,fikk pusteproblemer og hylte. Vi grublet mye over hva problemet hennes kunne være og vår teori var at hun hadde et refluxproblem. Så lenge hun ble holdt oppreist var hun ok, men vi kunne ikke sitte med henne rett opp og ned dag og natt. Og det hjalp lite å sette senga på skrå, hun måtte holdes rett opp. Og hun var tydelig plaget og hadde vondt av dette. Hun ble etterhvert henvist til pH-registrering for å finne ut om hun hadde reflux. I mellomtida søkte jeg på nettet og leste ALT om reflux og lignende, og da kom jeg over det som hjalp oss; den lille kan reagere på kumelk som mor drikker/spiser. Hvis du ammer og den lille reagerer på kumelk og melkeprodukter som du får i deg kan hun få problemer med reflux og oppføre seg som du beskriver. Ihvertfall, jeg sluttet med ABSOLUTT ALL kumelk i min kost og det tok få dager før jenta mi sluttet med all kremting og kaving!! Da jeg etter kort tid begynte med soyamelk og andre soyaprodukter ble hun stakkars dårlig igjen, men etter få dager uten dette ble hun bra igjen. Hvis jeg var uforsiktig og fikk i meg bare litt melk i maten min reagerte hun med en gang. Tydelig at hun reagerer på både melk og soya. Sikkert ikke alle som gjør det. Siden har jeg ikke smakt noen av disse, og gullungen min har ingen slike problemer lengre Håper dette kan hjelpe deg og din lille, og andre som opplever det samme. Det er ihvertfall verdt et forsøk å kutte ut melken.Tror ikke de som ikke har opplevd dette selv kan forstå hvor fryktelig slitsomt dette er for den lille og for oss foreldre. Merkelig at hvis dette er relativt vanlig, hvorfor er det ingen av de helsesøstre og leger vi har vært i kontakt med som kunne tipse oss... Lykke til
Bergene Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2007 Så greit å høre at det er flere med samme problem. Det er akkuratt sånn det er her også Engla, hun har vanskelig for å finne roen til å sove, spesielt om dagen. Men så lenge vi roer henne med byssing, bæring osv er det lite hyling. Om nettene sover hun heldigvis tyngre så da kaver hun i søvne før det til slutt gir seg.
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #8 Skrevet 23. mai 2007 Ja, vi har også en liten gutt (3 uker) som kaver og styrer for å få ut avføringen. Det kan virke som han har hard mage, men bæsjen er jo helt løs når den endelig kommer ut. Skal prøve fenikkelte først og kanskje miniform. Synest så synd på han når han kaver slik med avføringen. Kanskje det kan være noe jeg spiser også?....
Bergene Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. mai 2007 Nå har jeg kjøpt miniform her, var litt skeptisk, men skal prøve det nå. Har selv fått det når jeg var liten.
Bergene Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. mai 2007 Nå kom min mor opp her med noen piller min far tar for magen. Fennikel heter de, for luft i magen og kan benyttes av ammende mødre ved lett spebarnskolikk står det på esken. Er nok noe av det samme som teen, tror også jeg prøver de først. For miniform er jo for barn med kolikk, men hun er ikke fult så plaget. Det er litt enklere å selv ta en pille enn å skulle gi lillemor miniform før hvert måltid. Så får jeg heller prøve miniform om fennikel ikke hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå