Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mulig dette er et dumt spørsmål, kanskje spesielt siden vi har prøvd nå i tre år, men jeg lurer altså allikevel...

Jeg har sporadisk eggløsning, dvs at det går gjerne 3 sykluser uten at eggløsningstesten gir utslag.

Har vært i Haugesund og skal starte med prøverør etter sommeren.

I forbindelse med dette var vi i Haugesund nå nettopp (var da på dag 5 i syklusen).

Under undersøkelsen kunne legen fortelle at neste eggløsning ville være på venstre side, han kunne se dannelsen av egget.

Så spørsmålet mitt er da;

Når jeg ikke har hatt eggløsning tidligere, er det allikevel dannet egg, men at kroppen ikke "slipper" på rett tid/ måte?

Eller har det ikke blitt dannet egg?

Grunnen til at jeg stiller dette spørsmålet er at jeg lurer på om jeg kan innstille meg på at eggløsningstesten vil slå ut denne måneden, eller om testene fortsatt kan vise at jeg ikke har hatt eggløsning dersom kroppen ikke slipper egget?

Jeg regner med at kroppen lager egget hver måned uansett og at det er i "slippeprosessen" det skjærer seg, men det er greit å høre hva dere andre slitere sier =)

Takk =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9375459-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg. For at egget skal modnes, kreves stigende østrogennivå over tid, men for at det skal slippes, kreves det en skikkelig stigning av LH-hormonet. Hvis ikke LH-bølgen kommer, eller den er utilstrekkelig, vil ikke eggposen sprekke og eggløsningen skjer ikke. Det kan vel også skje at egget ikke modnes, men det skjer nok sjeldnere, og kanskje mer i forbindelse med økende alder. (Nå vet ikke jeg hvor gammel du er da...)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9375459-eggl%C3%B8sning/#findComment-9378440
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...