BabyV Skrevet 22. mai 2007 #1 Del Skrevet 22. mai 2007 Har prøvd å lese litt både her og på nav sine sider vedrørende dette, men kommer bare frem til at mamma må være i jobb mens pappa er i permisjon. Men teller det å være i jobb hvis mamma tar ferie? Hun er vel tilbake på jobb da? Slik som situasjonen er så prøver jeg og mannen min og få til å ha et par måneder sammens hjemme, men vi er usikker på hvordan vi kan få til dette. Jeg var ganske sikker på at det ikke skulle være noe problem at jeg gikk tilbake i jobb og direkte ut i ferie mens mannen min bruker fedrekvoten av permisjonen, men så satt jeg meg ned med skjemaet fra nav vedrørende søknad om foreldrepenger. Og under pkt 5: Stønadsperioden så har man et pkt som heter "5.3 ferie" og et pkt som heter "5.4 arbeid full tid". Hvorfor er det et eget pkt som heter ferie? Har Nav noe med om jeg tar ferie når jeg er tilbake i full arbeid? Og må vi nå fylle ut planlagt ferie til pappaen? Dette har vi foreløpig ikke planlagt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9375229-kan-mamma-ha-ferie-mens-pappa-er-i-permisjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #2 Del Skrevet 23. mai 2007 Ja du kan ta ferie når han har permisjon og han kan ta ferie når du har permisjon . Så gjør dere det begge veier kan dere ha opp til 11 uker sammen om dere begge yar ut all ferie. Grunnen til at det står eget punkt for ferie i permisjonen er for at trygdekontoret ikke betaler ut foreldrepenger i dette tidsrommet og da heller ikke refunderer for denne perioden om det er arbeidsgiver som forskuterer til deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9375229-kan-mamma-ha-ferie-mens-pappa-er-i-permisjon/#findComment-9378741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå